דרגי חיזק את האירו: המטבע זינק ב-1% ל-4.98 שקלים

הדולר עלה ל-4.079 שקלים ■ נגיד הבנק המרכזי באירופה: "נעשה הכל כדי לשמור על האירו; תאמינו לי - זה יספיק"

דבריו של נגיד הבנק המרכזי באירופה מריו דרגי היום (ה') הזניקו את האירו ב-1% ל-4.98 שקלים, בעוד הדולר המשיך בעלייה של 0.4% ל-4.079 שקלים. דרגי רמז על שימוש ב"נשק יום הדין" למיגור המשבר באירופה: "נעשה הכל כדי לשמור על האירו; תאמינו לי - זה יספיק". בעולם מזנק האירו ונסחר סביב שער של 1.22 דולרים לאירו.

במהלך מסיבת העיתונאים אמר דרגי כי גוש האירו הינו חזק יותר ממה שהאנשים והאנליסטים חושבים. בנוסף הוא גם התייחס לאפשרות של שיתוף החובות הריבוניים והוא טען שזה רק עניין של זמן עד שזה יקרה.

רה"מ בנימין נתניהו, שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ ונגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר קיימו היום ישיבה בנושא תקציב המדינה לשנים 2012-2013. בסיומה של הישיבה רמז סטנלי פישר כי הצעדים האחרונים, בתוכם העלאת המע"מ, הם לא סופו של העניין וייתכן וצפויות העלאות מסים נוספות: "בחודש האחרון הייתי קצת ביקורתי על המדיניות הפיסקאלית של הממשלה, אבל מה שראיתי ביומיים האחרונים זה התקדמות מאוד רצינית התנהגות מאוד אחראית על ידי מקבלי ההחלטות בתחום הכלכלה. אני מקווה שתוך לא הרבה ימים נראה חבילה שממש תשנה את המצב במשק הישראלי, ותאפשר לנו להמשיך לצמוח בקצב מאוד מכובד".

בחברת ATRADE מציינים היום כי "אם הדולר ימשיך להיחלש בעולם, נוכל לצפות להמשך התיקון בצמד הדולר שקל עד אזור ה-4 שקלים לדולר, ואילו אם הסנטימנט השלילי ישוב, נוכל לצפות לבריחה של משקיעים חזרה אל הדולר. במקרה כזה ניתן יהיה לצפות לזינוק אל עבר אזור 4.1 שקל לדולר".

"המשקיעים ממתינים בדריכות לפרסום נתון התמ"ג של ארה"ב, אשר יפורסם מחר לפני פתיחת המסחר בוול סטרייט. הנתון צפוי להעיד על כך שהכלכלה הגדולה בעולם צמחה בקצב אנמי של 1.5%, אחרי צמיחה של 1.9% שנרשמה ברבעון הקודם. נתון מאכזב עלול להוות טריגר להשקת תוכנית תמריצים נוספת. במקרה זה ניתן יהיה לצפות להחלשות של הדולר ולבריחה לכיוון הסחורות ובעיקר לכיוון הזהב, אשר כבר מצליח להתאושש ביממה האחרונה".

ב-FXCM מציינים כי "בכל הנוגע לגורמים המקומיים קשה להצביע על סיבה נוכחית לסיום המהלך האלים מעלה, ואולם בסופו של דבר המסחר בדולר-שקל מושפע (ובימים רגילים, נשלט) על ידי המסחר העולמי בדולר, ושם אנחנו מזהים סימנים ראשונים להיחלשותו של השטר הירוק".