שוק המט"ח: האירו היציג זינק מעל 5 שקלים, הדולר יציב

הדולר היציג נקבע ברמה של 4.08 שקלים והאירו מתחזק בכ-0.7% לרמה של 5.017 שקלים ■ בעולם נסחר האירו סביב 1.23 דולרים

הדולר והאירו ממשיכים בהתחזקות מול השקל, בנק ישראל קבע היום (ו') את שערו היציג של הדולר ברמה של 4.08 שקלים והאירו התחזק בעוד 0.7% לרמה של 5.017 שקלים. בעולם נסחר האירו סביב 1.23 דולרים.

בזירת המאקרו, בספרד דווח היום כי שיעור האבטלה עלה לשיא של 24.63% ברבעון השני של השנה, לעומת 24.44% ברבעון הראשון השנה. במהלך הרבעון איבד המשק הספרדי 15,900 משרות לעומת ירידה של כ-870 אלף משרות בשלושת הרבעונים הקודמים.

התשואה על אג"ח ספרד ל-10 שנים עומדת היום על 6.84% לאחר צניחה חדה אתמול. התשואה על אג"ח איטליה לטווח דומה עומדת על 6.06%.

דבריו של נגיד הבנק המרכזי באירופה מריו דרגי אתמול הזניקו את האירו ב-1% ל-4.98 שקלים, בעוד הדולר המשיך בעלייה של 0.4% ל-4.079 שקלים. דרגי רמז על שימוש ב"נשק יום הדין" למיגור המשבר באירופה: "נעשה הכל כדי לשמור על האירו; תאמינו לי - זה יספיק".

במהלך מפגש עם משקיעים אמר דרגי כי גוש האירו הינו חזק יותר ממה שהאנשים והאנליסטים חושבים. בנוסף הוא גם התייחס לאפשרות של שיתוף החובות הריבוניים והוא טען שזה רק עניין של זמן עד שזה יקרה.

הסוחרים בבורסות אסיה הגיבו היום לזינוקים באירופה ובארה"ב אתמול בעקבות דברי נגיד ה-ECB מריו דרגי אתמול. המדדים המובילים באסיה זינקו עד 2.5% בשעה שהחוזים על מדדי ניו-יורק מאותתים על עליות של כ-0.3% לאחר העליות שנרשמו אתמול.

"ההערות של דרגי הן מאוד חיוביות. זה אכן בכוחו של ה-ECB לפעול בעוצמה ולשים קץ לפאניקה שעוברת בגוש האירו ממדינה למדינה", אמר Shane Oliver, כלכלן ואסטרטג ראשי בחברת AMP Capital.

בששת החודשים הקרובים, אירופה תתכנס לעבר פתרון של איחוד פיסקאלי, או לחלופין גוש האירו יתפרק - כך סבור מנהל ההשקעות ג'וש רוזנר מ-Graham Fisher & Co. עוד סבור רוזנר, כי בכל אחד משני התרחישים - איגרות החוב של ממשלת גרמניה תפסקנה להיות "נכס בטוח", והן צפויות לאבד מערכן באופן דרמטי.