הבורסה סגרה בעליות: מלאנוקס זינקה עוד 8%, כיל 2%

זיו סגל: מהלך מעל 1,105 נק' - סימן חיובי ■ חבילת המסים והקיצוצים צפויה לעבור היום בממשלה ■ המחזור הסתכם בכ-810 מיליון שקל

לאחר שאתמול הייתה סגורה לרגל ט' באב, סגרה היום (ב') הבורסה בת"א בעליות חדות, לאחר הסגירה החזקה בוול סטריט ביום שישי ועל רקע עליות בבורסות אסיה ואירופה היום. מחד הגיבו המשקיעים לקולות המתגברים של ראשי הבנקים המרכזיים בארה"ב ובאירופה, בכל הנוגע למדיניות מרחיבה הכוללת בין היתר רכישות אג"ח והלוואות לבנקים. מאידך, המשקיעים הגיבו גם להתפתחויות במשק המקומי, במרכזן העלאות המסים וחבילת קיצוצים אותן מתכננת הממשלה לאשר כבר היום. המחזור הסתכם בכ-810 מיליון שקל.

הכלכלן הראשי של דש בית השקעות, אלכס זבז'ינסקי, מעריך שבנק ישראל ימשיך להוריד את הריבית בחודשים הקרובים. "בשבוע שעבר המשיכו לרדת במהירות ציפיות הריבית. הריבית ל-3 חודשים בעוד 3 חודשים מגלמת ריבית של 1.75% בעוד 3 חודשים. לאחר שהנגיד הביע תמיכה ואמון בצעדי הממשלה, תתאפשר להערכתנו הורדת ריבית לרמה של 1.75% בחודשים הקרובים, כאשר כבר בסוף אוגוסט צפויה הורדה ל-2%", כותב זבז'ינסקי בסקירתו השבועית.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מציין כי בשבוע שעבר תל אביב 25 חזר שוב לאזור הניטראלי, בין הממוצע הנע ל-21 יום לממוצע ל-200 יום. עובדה זו אומרת שהקונים לא מוותרים ושהגדרת המגמה נכנסה ל-HOLD. מהלך מעל הממוצע הנע ל-200 יום, אזור ה-1,105 נק', יהיה סימן חיובי להמשך. מהלך מתחת ל-1070 יחשב סימן דובי מאוד. האינדיקטורים הטכניים תומכים בניסיון פריצה למעלה כך שיכול להיות, שהשבוע, יהיה כאן מהלך מעניין. לטווח הקצר תיבחן תמיכה ב-1085-1080 נק'.

שורה תחתונה: לראשונה מזה זמן רב ניכר סיכוי לעליה. כרגע זה מתחת לפני השטח. רמת ה- 1105 היא גובה פניה השטח. הבקעה שלה כלפי מעלה, כמו יציאה של גייזר, יכולה להימשך לכדי סילון עליה נחמד. "אם אתם רוצים להיערך לעליות אני מציע לשים לב לתל אביב 75 ולמניותיו. מדד תל אביב 25 הוא די משעמם. מדובר בחברות גדולות ומסוקרות עד דק וסוחרי האופציות ותעודות הסל פועלים לגביו ללא כל עניין ספציפי במניה כלשהי. הגרף של תל אביב 75 תומך בהפניה הזו שלי. סיכוי לתמיכה באזור ה-660, סימן נחמד לעליה על ה-RSI, ותבנית היפוך של יום בולע. בהמשך לטור מהשבוע שעבר, תמצאו שם גם מניות חבוטות שיכולות להיות רקטות ממריאות ביום של מזג אוויר טוב".

ביבי נסוג מעמדתו

לאחר שהצהיר בעבר כי ירחיב את יעד הגרעון כדי לטפל בחור התקציבי ההולך וגדל, נראה כי ראש הממשלה ביבי נתניהו, ביחד עם שר האוצר יובל שטייניץ, מיישרים קו עם נגיד בנק ישראל וכעת צועדים לעבר מהלך של העלאות מסים וחבילת קיצוצים שלפי הערכות יכניסו למדינה כ-14 מיליארד שקל. כאמור, מעבר להעלאת המסים העקיפים, כגון מע"מ וככל הנראה גם מס הבלו, ראשי האוצר וראש הממשלה הסכימו גם להעלאת המסים העקיפים, במרכזן מס הכנסה ב-1% למשתכרים מעל 8,870 שקל לחודש.

"הגזירות" החדשות יובאו לאישור הממשלה היום, ורבים שואלים עצמם אם מהלך זה יעצור את ההתחזקות המטאורית של הדולר ותזניק את בורסת ת"א? ימים יגידו.

מלאנוקס לא עוצרת

האנליסטים ממשיכים לפמפם את מניית מלאנוקס . בכלל פיננסים מעניקים לחברה מחיר יעד של 140 דולר, ובדש 120 דולר.

מניית טבע בלטה בעלייה חדה וגם כיל זינקה על רקע עליות חדות במחירי הסחורות החקלאיות היום.

לקראת פרסום דוחותיה של בזק לרבעון השני ביום חמישי הקרוב, חותכים בבית ההשקעות IBI את מחיר היעד של החברה ל-5 שקלים לעומת 6.1 שקלים בהמלצה קודמת, ומשאירים את ההמלצה על "נייטרלי", לאור הצפי לדוחות חלשים.

מניות הגז והנפט ריכזו עניין גם היום בעקבות העובדה כי המלצות ועדת צמח קורמות עור וגידים ואמורות להתפרסם בתחילת חודש אוגוסט. כפי שנחשף ב"גלובס", בדיוני הוועדה הובילו נציגי האוצר ומשרד רה"מ קו הקורא להגמיש ככל האפשר את מדיניות יצוא הגז. רה"מ רואה ביצוא כלי מדיני-אסטרטגי, שעשוי להביא להידוק היחסים עם מעצמות באסיה, ובראשן סין, הזקוקות לגז טבעי. נציין את ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים .

עוד בנושא גז ונפט. הרגע המיוחל שלו חיכו שותפויות "מירה" ושרה" הגיע, כאשר תוצאות ראשוניות מהקידוח שנערך בהן אמורות להתפרסם בימים הקרובים. נציין את מודיעין והכשרה אנרגיה .

מניות הבנקים סגרו במגמה מעורבת למרות העליות החדות שנרשמו בסקטור הפיננסים בוול סטריט ביום שישי. נציין את לאומי , הפועלים ודיסקונט .

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]