הממשלה צפויה לאשר מחר (ב') את העדכון הצפוי ב"מיסוי הירוק" על כלי רכב, שצפוי להיכנס לתוקף בינואר 2013. משמעות העדכון בפועל היא שחלק גדול מכלי הרכב בגודל משפחתי ומטה, שהתכנסו בשנתיים האחרונות סביב קבוצות זיהום ("ציון ירוק") 4 עד 5, יעברו לאחר החלת הנוסחה החדשה לקבוצות זיהום גבוהות יותר בדרגה אחת עד שלוש דרגות ולפיכך הטבת המס עליהן תקטן באלפי שקלים. במילים אחרות, המכוניות בדרך להתייקר.
פגיעה משמעותית במיוחד צפויה לחול במכוניות הדיזל המשפחתיות בשל הקטנת המשקל היחסי של פליטת ה-CO2 בנוסחה החדשה - מרכיב פליטה שהדיזלים מצטיינים בו - והגדלת המשקל היחסי של שאר מרכיבי הזיהום. על פי הערכות עשויים חלק מדגמי הדיזל לנוע "מעלה" שלוש ואולי ארבע קבוצות ירוקות.
עיקר ההתייקרות צפויה להיות בכלי הרכב הקטנים והזולים ביותר מקטגוריית ה"מיני", שזוכה בשנתיים האחרונות לפופולאריות רבה בישראל ותופסת נתח של כ-14% מהמכירות, ובכלי הרכב מקטגוריית הסופר מיני. על פי חישובי האוצר, עדכון המס הירוק ייקר בצורה שולית - ככל הנראה בפחות מ-2,000 שקל - חלק מהמשפחתיות שנמכרות בישראל ואילו מחירן של אחרות כמעט לא ישתנה. המחיר של כלי רכב יקרים יותר, שממילא לא זכו עד כה להטבת מס ירוק - דוגמת מכוניות מנהלים, ג'יפים וכדומה - לא צפוי להשתנות.
המהלך אושר בחוק ההסדרים כבר לפני כשנתיים והיה אמור להיכנס לתוקף בינואר השנה אולם נדחה בשל קשיים טכניים. הוא צפוי להכניס לקופת האוצר כ-300 מיליון שקל לפחות.
ה"מיסוי הירוק", שנכנס לתוקף לפני שלוש שנים וכונה בזמנו "מס ג'יפים", כולל זיכוי מס מדורג ליבואנים בגובה של עד 15 אלף שקל בהתאם לרמת הזיהום של הרכב. המהלך שינה באופן מהותי את תמהיל הרכישות בשוק הרכב הישראלי והביא להפחתה משמעותית במס הקנייה הריאלי, כאשר בחלק ממכוניות המיני עומד כיום שיעור המס הריאלי על כ-30, לעומת מס הקניה "הרשמי" בגובה 82%.
המיסוי הירוק
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.