נעילה שלילית בסיום בוול סטריט; "המשקיעים לחוצים"

היום לא התפרסמו נתוני מאקרו בארה"ב וגם לא דוחות כספיים של חברות מובילות ■ עליות חדות בסחורות החקלאיות ■ DSPG פרסמה דוחות ■ המלצות קניה למלאנוקס ■ טאואר זינקה 7.6%

המסחר בוול סטריט התאפיין היום (ב') בתנודתיות רבה וננעל לבסוף בירידות קלות. זאת, כאשר מחד, המשקיעים מצפים כי הבנקים המרכזיים יינקטו במדיניות מרחיבה, אך מנגד הם חוששים גם מהחרפת ההאטה הגלובלית ומחילוקי הדיעות בקרב קובעי המדיניות באירופה. באירופה נרשמו עליות לאחר שבאסיה הסתיים המסחר במגמה חיובית. גם היום כיוון המסחר הושפע מהדוחות הכספיים של החברות.

"המשקיעים לחוצים לקראת הצהרת ה'פד' ודוח התעסוקה בהמשך השבוע", אומר קית' ווירץ, מנהל השקעות ראשי בחברת Fifth Third Asset Management. "המשקיעים חוששים גם מההאטה הכלכלית ומהדוחות הכספיים המאכזבים, כך שזוהי סביבת מסחר קשה מאוד".

בבורסות אירופה התנהל היום כאמור בעליות שערים על רקע תקוות המשקיעים לצעדי הקלה מוניטרית על ידי ה-ECB באירופה וה'פד' בארה"ב. שר האוצר האמריקני גייתנר הגיע היום לביקור בברלין ונפגש עם שר האוצר הגרמני. הפגישה הייתה סגורה לעיתונות אך לפי הערכות השניים דנו בצעדים הבאים שבהם ינקטו מדינות גוש האירו כדי לטפל במשבר החוב.

הרמיזות מהימים האחרונים של מנהיגי אירופה לגבי צעדים ליציאה מהמשבר משכו את תשומת לב המשקיעים. התבטאותו המשמעותית ביותר הייתה של יו"ר הבנק המרכזי האירופי, מריו דרגי, שהצהיר ביום ה' כי יעשה ככל יכולתו על מנת לשמור על האירו. דרגי אומנם לא פירט באילו צעדים בכוונתו לנקוט, אך הקפיץ את השווקים ואת האירו כשרמז: "תאמינו לי - זה יספיק", מה שפורש כאפשרות לרכישות אג"ח על ידי הבנק האירופי.

אל דרגי הצטרפו גם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת פרנסואה הולנד, אשר הביעו כוונה בשיחת טלפון משותפת לנקיטת צעדים לטיפול במשבר. זאת, כאשר ברקע צפוי להיפגש היום שר האוצר האמריקני טימותי גייתנר עם שר האוצר הגרמני וולפגנג שובל, ומאוחר יותר גם עם יו"ר ה-ECB דרגי. הפגישה תהיה אמנם סגורה לעיתונאים, אך מקורבים לשניים טוענים כי סדרת הפגישות נועדה לתאם עמדות בכל הנוגע לצעדים החדשים לטיפול במשבר.

עונת הדוחות, כאמור, נמשכת השבוע, והאופטימיות לא גדולה. עד כה, 290 חברות במדד ה-S&P 500 דיווחו על תוצאותיהן, כאשר 67% הכו את התחזיות ו-22% פספסו. עם זאת, 60% מהחברות פספסו את תחזיות ההכנסות. הצפי כעת הוא כי רווחי החברות ברבעון השלישי יהיו נמוכים ב-0.1% מהתקופה המקבילה אשתקד - זאת, לעומת הצפי הקודם שעמד על צמיחה של 3.1%. יהיה מדובר על הירידה הראשונה ברווחים מאז הרבעון השלישי של 2009.

היום לא יתפרסמו נתוני מאקרו בארה"ב. בזירת המאקרו של גוש האירו פורסם היום מדד הסנטימנט הכלכלי לחודש יולי, אשר נפל ל-87.9 נקודות מ-89.9 נקודות. זאת, לעומת צפי האנליסטים לקריאה של 88.9 נקודות. מדד בטחון הצרכנים ירד ל-21.5- נקודות לעומת 19.8- נקודות ביוני, ומדד סנטימנט התעשייה ירד ל-15- מ-12.8-.

מלאנוקס לא עוצרת

היום לא יתפרסמו דוחות כספיים של חברות מובילות. עליות חדות נרשמות בסחורות החקלאיות (תירס, חיטה וסויה), מה שמשפיע על חברות הקשורות לחקלאות כגון יצרניות הדשנים. נציין את פוטאש .

על רקע הזינוק במניית מלאנוקס לאור הדוחות והתחזיות הטובות שפרסמה לאחרונה, מעלים בכלל פיננסים את מחיר היעד למניה ל-140 דולר, פרמיה של 34.5% על מחיר הסגירה האחרון בוול סטריט, 104 דולר. גם בדש ברוקראז' מתחילים לסקר את מלאנוקס, בהמלצת "תשואת יתר" ובמחיר יעד של 120 דולר.

טאואר הסירה הבוקר את הערפל סביב סוגיית איחוד הון המניות שלה, ומדווחת לבורסה כי דירקטוריון החברה החליט על ביצוע איחוד וחלוקה מחדש של מניות החברה ביחס של 1:15 באופן שכל 15 מניות רגילות בנות 1 שקלים ערך נקוב יאוחדו למניה רגילה אחת בת 15 שקל ערך נקוב, וזאת בכפוף לאישור האסיפה הכללית.

גרופון ריכזה עניין וצללה כ-10%, תוך שהיא הפעילה את "מנתקי הזרם" של הנאסד"ק, שהפסיקו את המסחר במניה כדי להגן עליה מ"מניפולציות" של סוחרי השורט.

כלכלני ברקליס מקפיצים היום את מחירי היעד לסקטור החברות שפועלות בתחום זיקוק נפט, ביניהן גם דלק US ואלון USA . מחיר היעד של דלק עולה מ-19 ל-30 דולר וזה של אלון מ-8 ל-14 דולר למניה.

ספקית שבבי המולטימדיה DSPG דיווחה היום כי הכנסותיה ברבעון השני הסתכמו ב-44.2 מיליון דולר, המשקפות ירידה של 24% לעומת הרבעון המקביל. ההפסד התפעולי על בסיס GAAP הסתכם ב-2.8 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של 2.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההפסד הנקי וההפסד המדולל למניה על בסיס GAAP הסתכמו ב-2.2 מיליון דולר ו-10 סנט, לעומת הפסדים של 2 מיליון דולר ו-9 סנט ברבעון המקביל.