נעילה שלילית בוול סטריט; פייסבוק צנחה 6.2% לשפל

דריכות בארה"ב: האם יו"ר ה'פד' ברננקי יכריז מחר על תוכנית רכישות אג"ח שלישית? ■ באירופה: ספרד תפרסם דרישות החילוץ לבנקים, האבטלה בשיא כל הזמנים ■ מאקרו: החיסכון הפרטי ומדד קייס-שילר עלו במפתיע

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ג') בירידות, בעוד המשקיעים המשיכו לקוות לצעדים אפשריים מכיוון הבנק המרכזי האירופי (ECB) והפדרל ריזרב לריסון ההאטה הגלובלית. באירופה, ראש ממשלת איטליה מונטי נפגש היום עם נשיא צרפת הולנד בכדי לדון במשבר, בעוד בספרד צפוי להתפרסם דוח באשר לחבילת הסיוע לבנקים במדינה. בארה"ב, ימשיכו המשקיעים להמתין להחלטת הריבית של ה'פד' מחר - במסגרת מקווים רבים כי יוכרז על רכישות אג"ח נוספות. בזירת המאקרו התפרסמו שטף נתונים, ובראשם מדד קייס שילר למחירי הדירות בארה"ב, שעלה במפתיע.

"אירופה מדלגת ממשבר למשבר" אומר סקוט בראון, הכלכלן הראשי של חברת Raymond James & Associates., שטוען כי מעצבי המדיניות האירופים דחו את הפתרונות למשבר החוב במשך החודשים ומעיבים על המסחר בוול סטריט.

בסיכום חודש יולי רשמו מרבית המדדים המרכזיים בוול סטריט עליות של יותר מ-1%. מדד הנאסד"ק עלה ביולי ב-0.2%, ה-S&P 500 טיפס ב-1.2% והדאו סיכם את יולי עם עליות של 1%.

המסחר בוול סטריט התאפיין היום בהמתנה דרוכה מצד רבים למוצא פיהם של יו"ר ה-ECB דרגי ויו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי, בנוגע לצעדים אפשריים בהם ינקטו הנגידים בכדי לרסן את ההאטה הגלובלית. מחר, צפויה ועידת השוק הפתוח של ה'פד' (FOMC) לפרסם את החלטת הריבית לחודש אוגוסט, ורבים מקווים כי בד בבד יכריז היו"ר ברננקי על תוכנית רכישות אג"ח שלישית, לאור ההאטה בצמיחה בארה"ב (1.5% ברבעון השני, בשיעור שנתי), וההידרדרות בשוקי התעסוקה והדיור המקומיים במדינה.

"הראלי האחרון נבע יותר מכיסוי של יתרות שורט מאז מביקושים חדשים", אמרה מרי-אן ברטלס, אנליסטית מבנק אוף אמריקה. "האינדיקטורים הטכניים מאשרים כי אנו במגמה שלילית בשווקים. אם האינדיקטורים לא ישתנו, תיקון בספטמבר נמצא על השולחן".

באירופה, המשיכו המשקיעים לייחל להכרזה רשמית של ה-ECB על רכישות אג"ח ממשלתיות של המדינות ה"חייבות" הבעייתיות ביבשת, איטליה וספרד. זאת, לאחר שהיו"ר דרגי הבהיר בשבוע שעבר כי "יעשה הכל" כדי לשמור על גוש האירו בשלמותו.

היום ביבשת, התפרסם בספרד דוח (אחד מתוך שניים) אשר פירט את היקף הסיוע לו זקוקים הבנקים במדינה, אשר צפויים לקבל עד כ-100 מיליארד אירו במסגרת חבילת החילוץ החיצונית שאושרה לממשלה. בזירת המאקרו, התפרסם היום שיעור האבטלה בגוש האירו לחודש יוני, שרשם עלייה לשיא חדש - 11.2%, הגבוה ביותר מאז הקמת הגוש.

שטף נתוני מאקרו; האמריקנים צורכים פחות

ובחזרה למשק האמריקני, שם התפרסמו היום שטף נתוני מאקרו מעניינים. ב-15:30 (שעוננו) התפרסמו עלויות ההעסקה לחודש יוני, שעלו בהתאם לצפי ב-0.5%, לעומת עלייה של 0.4% בחודש מאי.

נתוני ההוצאה וההכנסה הפרטית שהתפרסמו היום הוכיחו כי האמריקנים צורכים פחות. ההכנסה הפרטית לחודש יוני עלתה ב-0.5%, בהתאם לצפי, ואילו ההוצאה הפרטית ירדה ב-0.1% בניגוד לציפיות שהצביעו על עלייה בשיעור זהה. לכן, מאחר וההכנסות עלו ההוצאות, החיסכון של משקי הבית האמריקנים עלה ביוני לרמה של 4.4% (שנתי) - הרמה הגבוהה ביותר מזה כשנה.

ב-16:00 התפרסם מדד קייס שילר למחירי הבתים בארה"ב, לחודש מאי, שעלה בכ-2.2% בחודש מאי, לעומת צפי לירידה של כ-1.5%, לאחר ירידה של המדד בכ-1.9% באפריל.

לאחר מכן, התפרסם מדד אמון הצרכנים לחודש יולי, אשר היכה את התחזיות אולם נשמר נמוך, באופן יחסי - כשהצביע על אומדן של 65.9 נקודות בחודש יולי (הרמה הגבוהה ביותר מאז אפריל), לעומת רמה של 62.7 בחודש יוני (הנתון לחודש זה עודכן גם כן).

עונת הדוחות נמשכת

עונת הדוחות לרבעון השני תימשך, כאשר בין היתר תדווח היום אלקטרוניק ארט'ס .

פייזר פרסמה היום את דוחותיה לרבעון השני של השנה כשהיא מכה את תחזיות האנליסטים. החברה רשמה רווח של 62 סנט למנייה לעומת רווח של 60 סנט ברבעון המקביל אשתקד. בנוסף, ההכנסות של החברה ברבעון ירדו פחות מהצפוי ועמדו על 15.1 מיליארד דולר.

נובל אנרג'י עמדה במוקד על רקע המלצה חמה מבנק ההשקעות ברקליס, שמעלה את מחיר היעד של המניה ל-119 דולר. לטענת ברקליס, "הביצוע של מחיר המניה מתואם היטב עם הצמיחה של זרימת המזומן".

אלוט הישראלית ריכזה עניין לאחר שפרסמה הבוקר את דוחותיה לרבעון השני של השנה ובנוסף הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ הישראלית אוברסי תמורת עד 21 מיליון דולר. החברה דיווחה על עלייה של 43% בהכנסות ל-26.4 מיליון דולר, וכן על רווח נקי של 5 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP שמהווים רווח של 0.15 דולר למניה.

גם נובה עמדה במוקד לאחר שדיווחה על תוצאותיה. סך ההכנסות ברבעון עמדו על 27.1 מיליון דולר, ירידה של 9% בהשוואה לרבעון השני של שנת 2011, ועליה של 20% בהשוואה לרבעון הראשון של 2012. הרווח הגולמי ברבעון היה 54% מהמכירות בהשוואה ל-58% ברבעון השני של 2011, ו-56% ברבעון הראשון של 2012.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]