טבע תסכם את הרבעון השני: צפי לשיפור משמעותי

האנליסטים צופים רווח למניה של 1.28 דולר והכנסות של 5.08 מיליארד דולר ברבעון

דוחות טבע שיפורסמו מחר (ה') צפויים להציג שיפור לעומת הדוחות הקודמים, ולהיראות טובים בסך הכול. עם זאת, עדיין לא ברור אם הם אכן ירצו את המשקיעים, או שאלה ימשיכו להתמקד בטווח הבינוני שבו נראה כרגע בעיקר ערפל. אלו המסקנות העיקריות של האנליסטים של טבע לקראת הפרסום מחר.

סטיבן טפר מהראל ממליץ על "קנייה" במחיר יעד של 55 דולר לעומת 41 דולר בפתיחת המסחר בוול סטריט. להערכתו, תרשום טבע עלייה משמעותית במכירות לעומת הרבעון המקביל והקודם, בעיקר בזכות איחוד ספלון (ברבעון הרביעי של 2011), ולצד השקות גנריות טובות ברבעון הראשון של 2012. לעומת זאת, צופה טפר חולשה בשוק הגנרי באירופה, בהמשך למגמה שפגעה בדוחות טבע ברבעון שעבר. ביפן, לפי טפר, צפוי גידול בשל מיזוג שלוש הפעילויות היפניות של טבע לחברה אחת.

ההכנסות מן התרופות הממותגות, ובראשן הקופקסון, צפויות לצמוח באופן כללי בגלל איחוד ספלון. הקופקסון ספציפית עשוי להיפגע בהיקף המכירות בשל שינוי היחסים עם המפיצים, אך עלייה במכירות עקב סיום הסכם ההפצה באירופה עם סנופי צפויה לכסות על חלק מההפסד הזה. לדבריו, הרווח למניה יושפע לחיוב ממהלך הרכישה העצמית של המניות שטבע המשיכה לבצע במהלך התקופה.

לוין יחשוף האסטרטגיה

ההמלצה של טפר מגיעה בין היתר לקראת חשיפת האסטרטגיה שמתכנן ג'רמי לוין לחברה, אירוע שאמור להתרחש בחודש-חודשיים הקרובים. הציפייה לאירוע זה היוותה רכיב של אי ודאות סביב החברה, וייתכנו עליות במחיר המניה אם התוכנית תספק את הסחורה בעיני המשקיעים.

אורי הרשקוביץ מקרן ספרה מציין כי לאור העובדה שלוין פרסם רק בזמן האחרון תחזיות מעודכנות להכנסות השנתיות, לא צפויות הפתעות.

גם האנליסט גלעד אלפר מאקסלנס מציין כי הוא צופה רבעון שני חיובי כיוון ש"מנועי הצמיחה המסורתיים של טבע עדיין מתפקדים". ההשקות הגנריות החדשות יאפשרו צמיחה בתחום זה, למרות חולשה כללית בשוק הגנריקה האירופי-אמריקני. לכך הוסיף כי לקופקסון צפויה עוד שנה מצוינת שכן טבע הצליחה לשמור על הפטנט שלו עד 2014 לפחות. אלפר ממליץ "קנייה" במחיר יעד של 45 דולר למניה.

גם סבינה פודבל מלידר שוקי הון אינה צופה הפתעות ברבעון הנוכחי, וממליצה על "קנייה" במחיר יעד של 49 דולר.

בשעה זו האנליסטים צופים רווח למניה של 1.28 דולר והכנסות של 5.08 מיליארד דולר ברבעון. זאת, לעומת 4.2 מיליארד דולר הכנסות ורווח של 1.01 דולר למניה ברבעון המקביל, טרם איחוד פעילות ספלון.