סוכנות הידיעות בלומברג הקדישה היום (ה') כתבה נרחבת לכלי החיפוש של גוגל הנמצאים בין היתר בשירות בנק ישראל, שמשתמש בנתוני החיפוש של הצרכנים בישראל כדי לגזור תובנות על הצריכה הפרטית ומכאן על הצמיחה במשק. השימוש של בנק ישראל בכלי החיפוש של גוגל ידועה זה מכבר, והוא מתייחס לכך לעתים קרובות גם בהודעות הריבית החודשיות שלו.
"בנק ישראל נמצא בחזית העולמית בשימוש במילות החיפוש כדי לצוד אינדיקטורים כלכליים", נכתב בכתבה בבלומברג. "הפדרל ריזרב ובנקים מרכזיים באנגליה, ספרד, איטליה וצ'ילה בודקים גם הם אם חיפושים בגוגל עולים בקנה אחד עם מגמות כלכליות".
בהודעת הריבית האחרונה שלו כתב בנק ישראל: "המדד המשולב למצב המשק בחודש יוני שעלה ב-0.2% מצביע על המשך התרחבות הפעילות במשק, תוך התייצבותה של הצמיחה ברביע השני בקצב דומה לזה של הרביע הראשון של השנה. תמונה דומה עולה גם מסקר 'הערכת המגמות בעסקים' של הלמ"ס, מדד גוגל המחושב בבנק ישראל ומהווה אינדיקטור לביקושים במשק, ומדד מנהלי הרכש".
"אם לפדרל ריזרב הייתה גישה למידע כזה, הוא היה יכול לייצר תחזיות טובות יותר באשר למתרחש בשוק הדיור ואולי להבין מהר יותר את עומק הבעיה בעת המיתון של 2007-2009", אמר לבלומברג פרופ' אריק ברינג'ולפסון, העובד בשלוחת הפדרל ריזרב בבוסטון.
היתרון בשימוש בכלי החיפוש של גוגל הוא בזמינות. מדובר בנתונים הרומזים בזמן אמת על המצב הכלכלי, לעומת נתוני המאקרו הרשמיים שמתפרסמים באיחור ניכר ולעתים עלולים להיות כבר לא רלוונטים.
"זה עדיין בחיתולים, אך זה מרתק", אמר ג'ון וויליאמס, נשיא שלוחת הפד בסן פרנסיסקו, במסיבת עיתונאים בחודש מארס. "זו כמות אדירה של מידע שמאפשר לנו להבין בזמן אמת מה קורה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.