ותודה לדראגי: בורסות אירופה טיפסו לשיא של 4 חודשים

מתגברות ההערכות כי הבנק המרכזי האירופי יפעל בעתיד הנראה לעין כדי להוריד את תשואות האג"ח הממשלתיות של ספרד ואיטליה ■ נתוני תעסוקה טובים מהצפוי בארה"ב סיפקו רוח גבית

בורסות אירופה טיפסו היום (ו') לשיא של 4 חודשים בהובלת מניות הבנקים, וזאת לאור נכונותו של הבנק המרכזי האירופי לרכוש אג"ח ממשלתיות וכן בעקבות נתוני מאקרו טובים שפורסמו בארה"ב. שמועות על כך שספרד תבקש היום סיוע מאירופה הופרכו ע"י ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי, שאמר כי טרם קיבל החלטה בנושא. (לסיפור המלא)

דראגי אמנם לא הכריז אתמול על צעדים חדשים לטיפול במשבר החוב, אולם הוא ציין כי הבנק המרכזי עובד על תוכנית פעולה שתוכרז בשבועות הקרובים. המשקיעים התאכזבו אתמול ושלחו את המניות מטה, אולם היום יותר ויותר כלכלנים מדברים על פעולה נועזת שיספק הבנק המרכזי בעתיד הנראה לעין.

"דבריו של דראגי נותנים לספרד ואיטליה מצנח אולטימטיבי במידה והדברים ייעשו מכוערים. זו התפתחות חיובית", אמר ל-CNBC עמנואל ארביב, סוחר ב-Integrated Asset Management.

מדד Stoxx Europe 600 עלה היום בכ-2.3% וסגר שבוע בעלייה של 2.2%. מדובר בשבוע תשיעי ברציפות של עליות - הרצף הארוך ביותר מאז ינואר 2006.

רוח גבית נוספת הגיעה מכיוון ארה"ב. לאחר האכזבות מנתוני המאקרו בתקופה האחרונה, נתוני התעסוקה בארה"ב הצביעו על יצירה של 163 אלף משרות חדשות בחודש יולי, בעוד התחזיות המוקדמות עמדו על 105 אלף בלבד. (לסיפור המלא)

מניות הבנקים באירופה בלטו היום בעליות חדות, ביניהן סוסייטה ג'נרל ו-BNP פאריבה . מניית אליאנץ זינקה בפרנקפורט לאחר שדיווחה על תוצאות טובות ברבעון האחרון.

מניית סימנס עלתה היום בשיעור החד מאז יוני לאחר שהחברה הודיעה כי היא מתכננת לבצע רכישת חוזרת של מניותיה ולמחוק 33 מיליון מניות שהוחזקו כ"מניות רדומות". המטרה היא כמובן להפחית את היצע המניות שלה בשוק, מה שאמור לתמוך בעליית השער.

בזירת המאקרו, באירופה פורסם היום כי מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים רשם בחודש יולי עלייה ל-47.9 נקודות לעומת 47.1 נקודות ביוני. בבריטניה רשם מדד זה ירידה ל-51 נק' ביולי מ-51.3 נק' ביוני, שפל של 19 חודשים.

ירידות באסיה

בבורסות אסיה הסתיים יום המסחר בירידות במרבית השווקים. מדד הניקיי בטוקיו סגר בירידה של כ-1.2% בין השאר על רקע אכזבה מדוחות ותחזיות של חברות מובילות.

באסיה, היום פורסם כי מדד מנהלי הרכש של HSBC למגזר השירותים בסין עלה ל-53.1 נק' ביולי לעומת 52.3 נק' ביוני. המדד המשולב של HSBC לסין (התעשיה והשירותים) רשם עלייה ל-51.9 נק' ביולי לעומת 50.6 נק' ביוני.

מניית סוני צנחה לאחר דוח ותחזית חלשים שפרסמה היום. גם שארפ צללה לאחר פרסום דוחות חלשים ותחזית מאכזבת.