בסוף השבוע האחרון דיווחו אמצעי תקשורת בעולם כי קבוצת פובליסיס מתעתדת להגיש הצעת לרכישת קבוצת אינטרפבליק. על-פי דיווחים, פובליסיס תציע 6 מיליארד דולר עבור איטרפבליק.
מדובר בצעד דרמטי, שאם ייצא לפועל עשויות להיות לו השלכות מרחיקות לכת גם בישראל. הנכס המרכזי של אינטרפבליק בישראל הוא קבוצת מקאן-אריקסון, שבה היא מחזיקה במלוא המניות. מקאן היא לא רק סוכנות הפרסום הגדולה בישראל אלא גם חברת המדיה החזקה ביותר והשחקנית הדומיננטית בתחום הפרסום בדיגיטל. בנוסף מחזיקה אינטרפבליק במניות במשרד הפרסום ראובני-פרידן.
קבוצת פובליסיס פועלת בישראל באמצעות חברת אחזקות, המחזיקה בשליטה בשני משרדי פרסום: באומן-בר-ריבנאי, שסיים את המחצית הראשונה של השנה במקום השני בדירוג משרדי הפרסום, וכן פרסום גלר-נסיס. בנוסף מחזיקה פובליסיס בבעלות על משרד האינטראקטיב אידיאולוג'יק ובסוכנות הקד"מ סופר פוש. בתחום המדיה פועלת כיום הקבוצה באמצעות זניט מדיה.
העסקה, אם תתרחש, תייצר סיטואציה שבה יד אחת מחזיקה בו-זמנית בחלק משמעותי מהיקפי הפרסום בישראל.
פעילות קבוצות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.