נעילה מעורבת באירופה; הבנק המרכזי האנגלי חתך התחזית

הבנק המרכזי האנגלי הוריד את תחזיות הצמיחה של המדינה ב-0.6% ■ S&P הורידה את תחזית דירוג האשראי של יוון ■ הסוכנות הכניסה גם 4 בנקים בספרד למעקב אשראי

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') במגמה מעורבת וזאת לאור פרסום דוח הצמיחה והאינפלציה בבריטניה על ידי הבנק המרכזי במדינה. סוכנות דירוג האשראי S&P הודיעה שהיא הכניסה 4 בנקים בספרד למעקב אשראי ואישררה את דירוג האשראי של יוון אך הורידה את תחזית הדירוג. גרמניה תקיים היום הנפקת אג"ח ל-10 שנים, כשיעד הגיוס העליון נקבע על 4 מיליארד אירו. בנוסף, יתפרסמו במדינה נתוני הייצור התעשייתי לחודש יוני.

הבנק המרכזי האנגלי פרסם היום את תחזיות הצמיחה והאינפלציה במדינה להמשך השנה וזאת על רקע ההאטה המתמשכת בכלכלה הבריטית, שמבחינה רשמית נמצאת במיתון לאחר שהציגה 3 רבעונים רצופים של צמיחה שלילית. הבנק המרכזי הוריד את תחזית הצמיחה של המדינה ב-0.67% ל-2%.

על פי ההערכות, הורדת התחזיות יסלול את הדרך לעוד תוכניות תמריצים מצד הבנק. חלק מהאנליסטים מעריכים שבמקרה הזה יופעל לחץ כבד על נשיא הבנק מרווין קינג להוריד עוד יותר את הריבית באנגליה שעומדת כיום על 0.5%.

גרמניה תקיים היום הנפקת אג"ח במסגרתה היא תנפיק אגרות ל-10 שנים במהלכה מקווה משרד האוצר הגרמני לגייס 4 מיליארד אירו. התשואות על אגרות החוב של גרמניה ל-10 שנים עומדות כיום על 1.46%. היום פורסמו נתוני התפוקה התעשייתית של המדינה לחודש יוני והם ירדו ב-0.3% כשהצפי היה לעלייה של 0.3%. מוקדם יותר הבוקר פורסם המאזן המסחרי של המדינה בחודש יוני והוא עמד על 17.9 מיליארד אירו לעמת צפי ל-14.6 מיליארד אירו כשבחודש מאי עמד המאזן על 15.6 מיליארד אירו.

סוכנות דירוג האשראי S&P הודיעה אתמול שהיא מאשררת את דירוג האשראי של יוון העומד על CCC, שמוגד בעצם כ"זבל" ונמצא רמה אחת מעל לרמה הנמוכה ביותר שהיא D, אך היא מורידה את תחזית הדירוג מ"יציב" ל"שלילי". בסוכנות מודאגים מכך שהמדינה לא תוכל לקבל נתחים נוספים של חבילת החילוץ מעבר לחודש ספטמבר מכיוון שלא תצליח לעמוד בתנאים של חבילות החילוץ. ב-S&P טוענים שבמידה וזה אכן יקרה, דירוג האשראי של יוון יירד.

בנוסף ליוון, הסוכנות גם הכניסה 4 בנקים בספרד למעקב אשראי. ב-S&P טוענים שחוסר הוודאות במערכת הבנקאות הספרדית פוגעת ביכולת של הבנקים הללו להלוות כספים כמו גם בפרופיל הפיננסי שלהם. הבנקים שהוכנסו למעקב אשראי הם Bankia, Banco Popular Espanol, Banco Financiero y de Ahorro ו-Ibercaja Banco ובסוכנות מזהירים את מחזיקי האג"ח של הבנקים הללו שהם עלולים לספוג תספורת.

מגמה חיובית באסיה

מגמה חיובית נרשמה הבוקר במרבית בורסות אסיה ברקע נעילה חיובית אמש בוול סטריט. המדדים המובילים בעולם ממשיכים להיסחר תוך אופטימיות הפעילים, כאשר מכיוון אירופה הציפייה היא לראות מה יחליטו לעשות ראשי גוש האירו, לאחר שראש ממשלת איטליה מריו מונטי ושר האוצר הספרדי לואיס דה-גווינדוס ניסו במהלך סוף השבוע להרגיע את הדיבורים על כך ששתי המדינות יצטרכו חבילות סיוע.

כלכלני ברקליס ציינו הבוקר כי "האפשרות שהשוק רואה מעבר לחוסר הוודאות מובילה אותנו למסקנה כי אסור למשקיעים להילחם בראלי".

מניות הסחורות והמתכות, שנעות בדר"כ בתיאום על מחזורי הכלכלה, מרכזות עניין רב הבוקר. נציין את יצרניות המתכות Kobe Steel ו-JFE Holdings , ואת מניות הנפט Inpex ו-JX Holdings .

מניית הבנק הבריטי Standard Chartered, שהואשם בהסתרת סחר עם איראן בהיקף של 250 מיליארד דולר, מתאוששת מעט בהונג-קונג לאחר צניחה דו-ספרתית אתמול.

Sharp מזנקת לאחר שהעיתון Nikkei דיווח כי Hon Hai Precision Industry תפרסם בקרוב אישור לעובדה כי השקעותיה בשארפ נשארות במקומן.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]