נעילה שלילית בבורסה: איזיצ'יפ קרסה 22%, טאואר 12.5%

טאואר הורידה תחזיות; הדוחות הגרועים של איזיצ'יפ המשיכו להעיב ■ בנק ישראל מעוניין בגזירות נוספות ■ תקנות חדשות בארה"ב עשויות להעיב על מניות הטכנולוגיה הישראליות

המסחר באחד העם ננעל היום (ה') בירידות שערים ברקע למסחר התנודתי בבורסות העולם. נראה כי הראלי שהחל לפני מספר ימים הגיע לסיומו עם פרסומם של מספר נתוני מאקרו שליליים באירופה וארה"ב שקטעו את ציפיות המשקיעים והגבירו את חוסר הוודאות. החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה יציבה בארה"ב.


אירופה תחילה. סוכנות הדירוג S&P הודיעה ביום שלישי כי היא מורידה את תחזית הדירוג של יוון מ"יציב" ל"שלילי" בשל החשש כי יוון לא תעמוד בהתחייבותיה ולא תקבל נתח נוסף מחבילת החילוץ. במקביל היא אישררה את דירוג האשראי של המדינה מוכת החובות על CCC.

בתוך כך, הבנק המרכזי הבריטי הוריד את תחזית הצמיחה של המדינה ב-0.67% ל-2%. נציין כי הממלכה הבריטית כבר נמצאת במיתון לאחר שב-3 הרבעונים האחרונים רשמה צמיחה שלילית. גם גרמניה, הכלכלה החזקה ביבשת הפתיעה לרעה. אמש פורסם נתון התפוקה התעשייתית לחודש יוני שירד ב-0.3% כאשר הצפי היה לעלייה של 0.3%.
ונעבור לרמה המקומית.

חרף העובדה שמוקדם יותר השבוע הכנסת אישרה את חבילת הגזירות במסגרתה יבוצעו קיצוצים נרחבים והעלאות מסים שנועדו להתמודד עם בעיית הגרעון התקציבי, בנק ישראל לא התרצה והצהיר בדוח המדיניות המוניטארית שפרסם ב נכתב כי "בתקציב המדינה ל-2013 נדרש קיצוץ משמעותי, על מנת שלא לחרוג מתקרת ההוצאות הקבועה בחוק ומאפשרת גידול ריאלי ניכר של כ-5% בהוצאה הציבורית".

האם מניות הטכנולוגיה ובכללן מלאנוקס וטאואר צריכות להתחיל לדאוג? אמש נחשף ב"גלובס" כי בארה"ב עומדות להיכנס לתוקף בסוף החודש תקנות חדשות להגבלת סחר במינרלים שמקורם באזורי מחלוקת. התקנות יחייבו כל חברה שמוכרת רכיבים לחברה ציבורית אמריקנית, לקיים בדיקות נאותות יסודיות בכל שרשרת האספקה של חומרי הגלם. זאת, במטרה לשלול חשד שמקור הרכיבים הוא במינרלים שנכרו באזור האגמים הגדולים ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו. בשלב זה, התקנה מתייחסת לארבעה מינרלים שנחשבים חיוניים, בעיקר לתעשיות האלקטרוניקה והטלקום: בדיל (סטאנום), טונגסטן, טנטלום וזהב. (לסיפור המלא)

טבע מנסה את כוחה בשנית, טאואר הורידה תחזיות

טבע לא מוותרת: לאחר הניסוי הכושל הקודם בלקווינימוד, טבע תחל את השלב השלישי של הניסוי בתרופה האורלית לטיפול בטרשת נפוצה, שאמורה להיות אחד מתחליפי הקופקסון. ה-FDA העניק אמש לטבע ולחברה שבדית, אקטיב ביוטק, אישור להתחיל בניסוי שלב III של הלקווינימוד.

חברת השבבים טאואר פרסמה הבוקר את תוצאותיה לרבעון השני של 2012, והורידה תחזיות לרבעון השלישי. החברה רשמה עלייה של 21% בהכנסות ל-186.6 מיליון דולר וגידול של 35% ברווח הנקי שהסתכם ב-45 מיליון דולר, או 2.08 דולרים למניה.

מניית איזיצ'יפ המשיכה לסבול מההשפעות של דוחותיה הכספיים הגרועים לרבעון האחרון שכללו תחזית מאכזבת לעתיד.

פריגו הודיעה אמש כי היא קיבלה אישור סופי מה-FDA להשקת תרופה בפיתוחה להקלה בכאבים חזקים. התרופה, מורפין סולפט, היא תרופה אורלית של 100 מ"ג, ותשווק באופן מיידי. היקף המכירות שלה עומד על כ-26 מיליון דולר בשנה.

דלק קידוחים ואבנר המשיכו לעמוד במוקד, לאחר שדיווחו אמש לבורסה כי התקיימו כל התנאים המוקדמים לביצוע משיכה ראשונה מסך ההלוואה שקיבלו השותפויות מקונסורציום בנקים זרים בראשות HSBC וברקליס, על סך 400 מיליון דולר כל אחת כדי לפתח את מאגר "תמר". על פי הדיווח, המשיכה הראשונה בסך 205 מיליון דולר (נטו, כל אחת) צפויה להתבצע בימים הקרובים.

מניית דיסקונט השקעות והחברות האחרות בקבוצת אי.די.בי הוסיפו לרכז עניין גם היום לאחר שבימים האחרונים זינקו בעשרות אחוזים. "גלובס" בדק מה חושבים על מניות הקבוצה בשוק.

גיוון סיכמה אמש את תוצאותיה לרבעון השני של 2012, ורשמה גידול ברווחים ויציבות בהכנסות. אז מדוע צנחה המניה בכ-17%? לצד הדוחות החברה הודיעה כי היא אמנם צפויה להגיש ברבעון הרביעי את גלולת המעי הגס שלה, Colon2, לאישור שיווק בארה"ב וביפן, אך היא החליטה שלא לנסות ולשווק בארה"ב את המוצר כבדיקת סקר לסרטן המעי הגס, ובכך הקטינה החברה את שוק היעד של המוצר, מכ-4 מיליארד דולר לכ-1.7 מיליארד דולר.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]