שוק המט"ח: השקל התחזק; "הדולר והין צפויים להיחלש"

הדולר ירד בכ-0.25% וננעל ביציג של 3.987 שקלים ואילו האירו נחלש ב-0.68% וננעל ביציג של 4.906 שקלים ■ בעולם נסחר האירו סביב 1.231 דולרים לאירו

יום המסחר (ה') בשוק המט"ח נסגר תוך התחזקות של השקל מול הדולר והאירו. הדולר היציג נקבע על 3.987 שקלים, ירידה של כ-0.25% והאירו נחלש בשיעור של 0.68% ליציג של 4.906 שקלים. בעולם נסחר האירו סביב 1.231 דולרים לאירו.

בחברת ATRADE מעריכים כי המגמה החיובית בסין היום תשפיע לטובה על השוק האירופאי וכתוצאה מכך, הדולר והין צפויים להיחלש, בעיקר כנגד המטבעות בעלי הריבית הגבוהה כגון הדולר האוסטרלי הדולר הניו זילנדי והדולר הקנדי . האירו ינסה שוב לחצות את אזור ה-1.24 דולר לאירו.

בוול סטריט הסתיים אמש המסחר במגמה מעורבת ואילו המסחר בבורסות אסיה והמזרח מתנהל היום בעליות שערים, לאחר שפורסמו נתוני מאקרו חיוביים בסין ואוסטרליה, במרכזם מדד המחירים לצרכן בסין המעיד על התקררות האינפלציה, עניין הפותח דלת לבנק המרכזי ומאפשר לו לבצע פעולות מוניטאריות נוספות, התואמות את הציפיה בשווקים.

דוח התעסוקה לחודש יולי באוסטרליה הפתיע לטובה והבורסות המקומיות רושמות עליות. בנוסף, הבנק המרכזי של יפן החליט להשאיר את הריבית לחודש אוגוסט ללא שינוי ובמקביל להמשיך ולתמרץ את השווקים באמעות פעולות מרחיבות.

בכלכלה השנייה בגודלה בעולם, סין, פורסם היום מדד המחירים לצרכן שעלה בקצב מתון של 1.8%, אומנם מעל צפי האנליסטים שעמד על 1.7%, אך מתחת לשיא שנרשם בחודש יוני - 2.2%. ההתקררות באינפלציה תעניק, כך מקווים, לבנק המרכזי הסיני את האפשרות לפעול וליזום צעדים מוניטארים חדשים.

בתוך כך, המשקיעים באסיה שואבים עידוד גם מהחלטת הריבית ביפן, שם קבע הבנק המרכזי להשאיר את הריבית האפסית על כנה. מעבר לכך, הבנק המרכזי החליט לא להגדיל את התוכנית לרכישות נכסים שהיקפה נאמד בכ-70 טריליון ין (89.3 מיליארד דולר) אך להשאיר אותה על כנה כדי להמריץ את הכלכלה והצריכה הפרטית הדועכת של המדינה.

דוח התעסוקה באוסטרליה הצביע היום על תוספת של 14 אלף משרות בחודש יולי - מעל ציפיות האנליסטים כאשר במקביל שיעור האבטלה ירד ל-5.2%.