נעילה מעורבת בוול סטריט; "כרגע אנחנו פשוט ממתינים"

מדד ה-S&P500 ברצף העליות הארוך מאז חודש מארס ■ הבנק המרכזי האירופי הוריד את תחזיות הצמיחה של היבשת ■ מאקרו: המאזן המסחרי ותביעות האבטלה השבועיות ■ טאואר פרסמה דוחות ■ פלוריסטם זינקה 14%

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') במגמה מעורבת כמעט ללא שינוי כאשר המשקיעים ממשיכים לחפש כיוון, בדומה למסחר אתמול. המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה מעורבת לאחר פרסום הדוח של הבנק המרכזי האירופאי. נתוני המאקרו החיוביים שפורסמו בארה"ב לפני פתיחת המסחר תומכים מעט בסנטימנט.

"כרגע אנחנו פשוט ממתינים", אמר פראנק לש, אנליסט מפיוצ'רפאת' טריידינג בשיקאגו. "אין כרגע כותרות שליליות מאירופה שיפחידו את השווקים, ויכול להיות שלא יהיו לנו כאלה בחודש הקרוב, כי אירופה בהפסקה באוגוסט".

אתמול, אישררה סוכנות דירוג האשראי פיץ' את דירוג האשראי המושלם של גרמניה - AAAבמקביל לאישרור תחזית דירוג האשראי שלה שעומדת על "יציב". לאור ההודעה הזאת הצליחו המדדים בבורסות אירופה למחוק חלק מהירידות שנרשמו אמש במהלך המסחר.

הבנק המרכזי האנגלי פרסם אתמול את תחזיות הצמיחה והאינפלציה במדינה להמשך השנה וזאת על רקע ההאטה המתמשכת בכלכלה הבריטית, שמבחינה רשמית נמצאת במיתון לאחר שהציגה 3 רבעונים רצופים של צמיחה שלילית. הבנק המרכזי הוריד את תחזית הצמיחה של המדינה ב-0.67% ל-2%.

אז לאן מועדות פניה של אירופה? מפלס הציפיות לגבי פעולות מוניטאריות מרחיבות, שתמך בראלי של הימים האחרונים, התפוגג אמש, זאת משום שמעצבי המדיניות באירופה לא להתגבר על המחלוקות ביניהם. בעוד מריו דראגי, נשיא ה-ECB תומך ברכישות אג"ח שימתנו את עלויות המימון של ספרד ואיטליה, כמו גם מתן רישיון בנקאות לקרן החילוץ האירופית (ESM), הבנק הגרמני המרכזי (בונדסטג) מתנגד למהלכים אלה בכל תוקף.

בתוך כך, הבנק המרכזי האירופי פרסם היום את הדוח החודשי שלו לגבי מצב הכלכלה והוריד את תחזית התמ"ג של גוש האירו ל-(0.3%-) לשנת 2012 לעומת (0.2%-) בתחזית קודמת. הבנק צופה צמיחה של 0.6% בשנת 2013 וצמיחה של 1.4% בשנת 2014. הבנק העלה את תחזית האינפלציה של גוש האירו לשנה הנכוחית ל-2.3%, ו-1.7% בשנת 2013, לעומת תחזית של 1.8% לשנת 2013. (לסיפור המלא)

בעוד חוסר הוודאות בשווקים גדל, גובר גם הויכוח בין התומכים ל-QE3 לבין התומכים בסבב נוסף של רכישות אג"ח. אמש אמר ראש שלוחת ה'פד' בדאלאס, ריצ'ארד פישר, כי כבר מתבצע תמרוץ כלכלי, ותמרוץ נוסף יהיה הרסני. זאת, לאחר שמוקדם יותר השבוע הצהיר יו"ר שלוחת ה'פד' של בוסטון כי רק צעדים מוניטארים נוספים יצילו את הכלכלה מקריסה.

התביעות לדמי אבטלה ירדו

ב-15:30 פורסם המאזן המסחרי של ארה"ב לחודש יוני ועמד על 42.9 מיליארד דולר, כשהצפי היה להצטמק לרמה של 47.4 מיליארד דולר, לעומת 47.8 מיליארד דולר בחודש מאי.

באותה השעה פורסמו גם התביעות החדשות לדמי אבטלה שרשמו ירידה של 6,000 תביעות לעומת השבוע הקודם ועמדו על 361 אלף תביעות, כשהצפי היה לעלייה לרמה של 371 אלף, לאחר שהנתון הקודם הצביע על ירידה ל-367 אלף תביעות.

בנוסף התפרסמו היום נתוני המלאים הסיטונאיים, שירדו ב-0.2% ביוני לרמה שנתית של 481.9 מיליארד דולר. הצפי היה לעלייה של 0.3%.

טבע מנסה את כוחה; טאואר פרסמה דוחות

טבע לא מוותרת: לאחר הניסוי הכושל הקודם בלקווינימוד, טבע תחל את השלב השלישי של הניסוי בתרופה האורלית לטיפול בטרשת נפוצה, שאמורה להיות אחד מתחליפי הקופקסון. ה-FDA העניק אמש לטבע ולחברה שבדית, אקטיב ביוטק, אישור להתחיל בניסוי שלב III של הלקווינימוד.

טאואר פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון השני של 2012, מהם עולה כי חלה עלייה של 21% בהכנסות ל-186.6 מיליון דולר לעומת 139.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ברבעון הקודם הסתכמו מכירות החברה ב-168 מיליון דולר. החברה רושמת גם גידול של 35% ברווח הנקי שהסתכם ב-45 מיליון דולר, או 2.08 דולרים למניה, המייצג שיעור רווח נקי של 27%, שיפור בהשוואה ל-28 מיליון דולר, או 1.42 דולרים למניה.

פריגו הודיעה כי היא קיבלה אישור סופי מה-FDA להשקת תרופה בפיתוחה להקלה בכאבים חזקים. התרופה, מורפין סולפט, היא תרופה אורלית של 100 מ"ג, ותשווק באופן מיידי. היקף המכירות שלה עומד על כ-26 מיליון דולר בשנה.

פוטומדקס מדווחת היום על מכירות של 58.9 מיליון דולר ברבעון, גידול של 74% לעומת הרבעון המקביל (טרם איחוד תוצאות פוטומדקס ורדיאנסי) וגידול של 17% לעומת הרבעון הקודם.

[לטבלת ישראליות בעולם][לארביטראז]