לאומי: "להחזיק בענף הביטוח במשקל נמוך מהמשקל במדד"

בלאומי מסבירים כי הרגולציה בענף הביטוח מעיבה על עסקאות, וממליצים מנגד על אחזקה בסקטורי האנרגיה והטכנולוגיה מעל משקלם בשוק ■ בשוק האג"ח: "להתמקד באגרות במח"מ של כ-3 שנים של חברות בעלות תזרים יציב"

"במבט ענפי, אנו ממליצים על אחזקה בסקטורי האנרגיה והטכנולוגיה מעל משקלם בשוק בשל המתאם הנמוך שלהם עם התנאים המאקרו-כלכליים. מנגד, מומלץ להחזיק בענפי ההחזקה והביטוח במשקל נמוך ממשקלם במדד בשל חשיפתם הגבוהה לרגולציה ולשוק ההון", כך ממליצים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית.

בלאומי מסבירים כי הרגולציה בענף הביטוח מעיבה על עסקאות, כפי שנראה השבוע בעסקת רכישת השליטה במגדל על ידי אליהו ועסקת רכישת השליטה במשאב על ידי משפחת לבנת. "להערכתנו, השינוי החד בשווי עסקת מגדל, אם תצא אל הפועל, והפסקת המגעים מצידה של משפחת לבנת, ממחישים את השפעתו הרבה של הרגולטור על השוק המקומי. אנו סבורים כי בתקופה הקרובה הרגולטור ימשיך להיות גורם מרכזי שישפיע על שוויי החברות וכדאיות ההשקעה בסקטורים השונים".

בלאומי מעריכים עוד כי "המסחר בשוק המקומי יושפע בטווח הקרוב מההתפתחויות הכלכליות בעולם, בדגש על פעולות הבנקים המרכזיים בארה"ב ובאירופה. הדוחות הכספיים שיפורסמו והערכות החברות לביצועים בהמשך השנה יעמדו במוקד תשומת הלב של המשקיעים וצפויים להשפיע על המסחר".

הצפי להורדת ריבית נוספת מותן

עוד מציינים בלאומי כי "רמת התשואות הנמוכה באפיק הממשלתי מעלה את הסיכון להפסדי הון בטווח הבינוני ובפרט בחלקו הארוך של העקום. כמו כן, העלייה האחרונה ברמת ציפיות האינפלציה וברמת התשואות בשוק המק"מ ממתנת את הצפי שנוצר לאחרונה להורדת ריבית נוספת בחודשים הקרובים. על כן, אנו נותרים בהמלצתינו להעדיף את המח"מ הבינוני כמח"מ הכולל של האפיק הממשלתי".

"לנוכח התנודתיות ברמת האינפלציה ואי הוודאות הגבוהה בה אנו ממליצים להחזיק בתמהיל מאוזן בין האפיק הצמוד לזה השקלי. אג"ח קונצרני - אנו סבורים כי יש להתמקד באגרות במח"מ של כ-3 שנים אשר הונפקו ע"י חברות בעלות תזרים יציב. להערכתנו, לא מן הנמנע כי המגמה השבוע בשוק המט"ח המקומי הינה חלק מ"תיקון" שחל בשווקי העולם על רקע התחזקותו היחסית של הדולר מול האירו בתקופה האחרונה. למרות המגמה, אנו סבורים כי השקל צפוי לשוב ולהיחלש מול הדולר, כאשר השטר הירוק צפוי לחצות שוב את רף ה- 4 שקלים לדולר".