הוט לפרטנר וסלקום: המו"מ על השוק הסיטונאי יעוכב

זאת עד להשלמת תיק השירות ■ פרטנר וסלקום - הוט לא רוצה שוק סיטונאי

חברת הוט הודיעה לפרטנר ולסלקום שהשיחות בנוגע לשוק הסיטונאי יעוכבו עד שמשרד התקשורת ישלים את תיק השירות שמגדיר את התצורה ההנדסית של השירות. הוט הסבירה כי מדובר בהחלטה שתואמה עם פרטנר וסלקום, אך האחרונות טוענות כי ההודעה משמעותה הפסקת המו"מ לתקופה לא מוגבלת משום שברור לכולם שבחודש ספטמבר נכנסים לתקופה ארוכה של חגים ולכן המו"מ יידחה בכמה חודשים.

הוט דוחה טענות אלה ואומרת שבלי להבין כיצד ייראה השוק הסיטונאי, אין בסיס רציני למו"מ, ולכן חייבים לקבל פרטים מלאים מה רוצה משרד התקשורת ולאחר מכן להמשיך את המו"מ.

פרטנר וסלקום זועמות על ההחלטה של הוט לדחות את המו"מ וטוענות שמדובר באמתלה שכל כולה נועדה לשרת מטרה אחת והיא מניעת כניסתן לתחום הטלוויזיה. ל"גלובס" נודע שביום ה' נפגש מנכ"ל פרטנר חיים רומנו עם שר התקשורת משה כחלון ואמר לו שהמצב עם הוט "על הפנים" וכי החברה לא מוכנה להיכנס למו"מ רציני בנוגע לשוק הסיטונאי.

מספר ימים לפני כן, נפגש כחלון עם ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, ושמע ממנו דברים דומים על כך שהוט לא רוצה לקיים מו"מ רציני בעניין השוק הסיטונאי, וזאת בשונה מבזק שלפחות מגלה נכונות.

לפי שעה החליט כחלון לנסות ולתת לצדדים זמן נוסף לפני שיתערב, אך יחד עם זאת סביר להניח שהוא לא יוכל להמתין יתר על המידה אם יתברר שהסירוב של הוט אינו ענייני. נזכיר שלצדדים ניתנה חצי שנה על מנת להגיע להסכמות ביניהם, והם צפויים להסתיים בתוך שלושה חודשים, אך כפי שפורסם ב"גלובס" הפערים בין הצדדים מאד גדולים, ונדמה שהמשרד לא יוכל להימנע מהתערבות אקטיבית בניסיון להקים את השוק הסיטונאי גם שלא בהסכמה.

אחת הבעיות שהועלו בפני כחלון היא העובדה שהמשרד לא סיים את העבודה לגבי עלויות שירותי התשתית של בזק והוט, מה שגורם למעשה לכך שאין בסיס לדיון בין הצדדים. המו"מ מתבסס על גודל ההנחה שפרטנר וסלקום דורשות, בעוד שאין לאף צד מושג כמה באמת עולה קו מבזק או מהוט.