בניגוד לטרנד שחל בשווקים בארה"ב ב-20 השנים האחרונות, חברות עם חשיפה גלובלית בארה"ב הראו בשנתיים האחרונות צמיחה איטית יותר ביחס לחברות מקומיות אשר פונות בעיקר לשוק האמריקני - וזאת לאור ההאטה הגלובלית ומשבר החובות באירופה. כך מציין ג'ונתן גולוב, מנהל מחלקת השקעות ב-UBS, במזכר ללקוחותיו, אשר פורסם היום (א').
"במשך 20 השנים האחרונות, חברות עם חשיפה בולטת לשווקים זרים צמחו בקצב מהר יותר מחברות עם חשיפה קטנה יותר", ציין גולוב. "אולם, לאור האירועים הפיננסיים האחרונים והחשש המתגבר ממיתון, טרנד זה השתנה בתקופה האחרונה, בדגש על השנתיים האחרונות"
לדברי גולוב, הסיכונים המאקרו-כלכליים הגלובליים, יחד עם משבר החובות באירופה וההאטה המסתמנת בשווקים המתעוררים - הובילו לירידה בביקושים למוצרי החברות האמריקניות הפונות לחו"ל.
"ומנגד, כלכלת ארה"ב המקומית חוותה התאוששות מתונה ופחות מטלטלת", ציין גולוב. "כתוצאה מכך, החברות הפונות לשוק המקומי בארה"ב הציגו צמיחה בשיעור גבוה יותר מחברות הפונות לשווקים בחו"ל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.