מניית היום: זכתה לאישור שיווק מה-FDA - ומזנקת 4%

חברת קסניה הודיעה כי קסנוליט מדיקל (המוחזקת בכ-25.36% על ידה) קיבלה אישור שיווק למערכת אורתרוסקופית שפיתחה ■ המערכת מונעת מעבר רסיסי אבנים במערכת השתן לכליות, במהלך פירוקן באמצעות לייזר

חברת קסניה מודיעה היום (ג') כי חברת הפורטפוליו קסנוליט מדיקל (מוחזקת ב-25.36% בדילול מלא) קיבלה ממנהלת המזון והתרופות בארה"ב (FDA) אישור לשיווק המוצר שלה בארה"ב. קסנולייט פיתחה מערכת אורתרוסקופית למניעת מעבר רסיסי אבנים במערכת השתן לכליות, במהלך פירוקן באמצעות לייזר.

ניתוחים להסרת אבנים בכליות ובדרכי השתן הינם ניתוחים נפוצים בקרב 5-7% מאוכלוסיית הנשים ו-10-12% מאוכלוסיית הגברים - מידי שנה מתגלים כ-5 מיליון מקרים חדשים של אבנים בכליות ובדרכי השתן.

לדברי ענת סגל, מנכ"לית קסניה: "אנו שמחים על אישור ה-FDA לקסנולייט וגאים על קבלתו, תוך שנה וחצי מהקמת החברה. אישור זה הינו בנוסף לאישור CE שכבר מחזיקה החברה".

עוד הוסיפה סגל: "אנו פועלים לקידום חברות המכשור הרפואי שלנו אשר להן מוצרים חדשניים הנותנים מענה לצורך קליני בשווקים גדולים, , וכן ממשיכים לאתר הזדמנויות חדשות העונות על הקריטריונים הללו. אני מאמינה כי בשנה הקרובה נמשיך להציג התקדמות עסקית בחברות הפורטפוליו תוך יצירת ערך לבעלי המניות. קסנוליט הינה החברה החמישית של קסניה שקיבלה אישורים רגולטוריים למכירת מוצרים רפואיים באירופה ובארצות הברית".

המוצר של קסנולייט מיועד לניתוחי הסרת אבנים בדרכי השתן במטרה למנוע מעבר רסיסי אבנים שפורקו לכליות עצמן. השימוש במוצר צפוי לקצר את זמן הפרוצדורה, להקטין את מידת הפולשנות שלה ולאפשר פתרון בעל יחס עלות-תועלת טוב מהפתרונות הקיימים.