פרארי דגם 458, רכב פאר שמחירו 204,000 אירו, הוא מחזה נדיר אפילו במולדתו איטליה. היום הוא הפך לנדיר עוד יותר, מאחר שהצנע שבו נתונה המדינה גורם לבעלים רבים של מכוניות פרארי למכור אותן לשוק היצוא של כלי רכב משומשים.
מסים גבוהים יותר, בייחוד על מוצרי יוקרה, וקיצוצים תקציביים הכניסו את איטליה למיתון הרביעי שלה מאז 2001, והם פוגעים בביקוש למכוניות ספורט ולסמלים נוספים של סגנון החיים האיטלקי החופשי. מספר מכוניות היוקרה מיד שנייה שיוצאו מאיטליה עלה כמעט פי שלושה בינואר-מאי השנה ל-13,633 מ-4,923 בתקופה המקבילה ב-2011, לפי התאחדות יצרני הרכב האיטלקית Unrae.
"איטליה היא אחד המעוזים של מכוניות-העל, והן נעלמות כעת מן הרחובות", אומר ג'וליאנו נוצ'י, דיקאן בית הספר הפוליטכני לעסקים במילאנו, "יש לכך ערך סימבולי אדיר, וזה מראה כמה עמוק המשבר שלנו".
הביקוש לדגמי פרארי ומזארטי החדשים, שניהם בבעלות פיאט, נחלש מאוד. מכירות מכוניות-על ספורטיביות באיטליה צפויות לצנוח השנה ב-47% ל-593 יחידות בלבד. חברת המחקר HIS אוטומוטיב צופה שהמכירות לא יחזרו לרמה שהיו בטרם המשבר לפני שנת 2016.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.