בזק והוט דורשות לתמחר את השימוש בתשתיותיהן

זאת, במסגרת תגובתן לשימוע שעורך משרד התקשורת בנושא (שימוע הג'יגות), על רקע כוונתו לבטל את התשלומים שמשלמות ספקיות האינטרנט לבזק ולהוט עבור השימוש בתשתיותיהן

בזק והוט דורשות ממשרד התקשורת לקבוע מחיר לשימוש בתשתיותיהן. זאת, במסגרת תגובתן לשימוע שעורך משרד התקשורת בנושא (שימוע הג'יגות), על רקע כוונתו לבטל את התשלומים שמשלמות ספקיות האינטרנט לבזק ולהוט עבור השימוש בתשתיותיהן.

משרד התקשורת צריך להכריע בוויכוח על השימוש בתשתיות בזק והוט (הסכם הג'יגות), כשבכוונת המשרד לבטל לחלוטין את התשלום של ספקיות האינטרנט לבזק ולהוט, כך שבזק והוט הן שייגבו מהצרכנים את התשלום, בהיקף של מיליוני שקלים בשנה.

אולם, על אף שהמשרד אינו חולק על כך שבזק והוט זכאיות לקבל תמורה עבור השימוש בתשתיות, בין המשרד לחברות שוררת מחלוקת לגבי מקור התשלום (בזק והוט טוענות שהספקיות צריכות לשאת בתשלום, בעוד משרד התקשורת טוען שעל הצרכן לשלם), וכן לגבי גובה התשלום.

כדי לקבוע את גובה התשלום, החברות דורשות לבצע עבודה כלכלית בנושא, תוך הסתמכות על פרקטיקה של המשרד, שלפיה השירותים שהן מספקות מבוססים על עלות פלוס רווח סביר.

בזק והוט הציגו בתגובתן לשימוע טענות הכופרות בסמכות המשרד להתערב בסוגיה, שכן מדובר בחוזים שנחתמו בין הצדדים. מנגד, טענו ספקיות האינטרנט, כי תיק השירות המקורי קובע בפירוש שחברות התשתית חייבות לספק שירות מבית הלקוח אליהן.

אולם, משרד התקשורת רוצה להגיע להכרעה בסוגיה, שכן ביטול התשלום הוא תנאי שהציבו החברות פרטנר וסלקום לכניסתן לעולם הטלוויזיה.

עם זאת, על פי הערכות, המשרד לא יסיים את העבודה בזמן הקרוב, והכרעה תיפול רק אחרי תקופת החגים.