ארגון אמריקני קורא ללמבורגיני ולשעוני אומגה לצאת מאיראן

ארגון United Against Nuclear Iran פתח הלילה בקמפיין הממוקד במוצרי יוקרה הנמכרים ברפובליקה האיסלמית וקרא ליצרן השעונים השוויצרי אומגה ס.א. להפסיק את כל עסקי החברה במדינה

ארגון אמריקני הפועל להחרפת הסנקציות הכלכליות על איראן פתח הלילה (ו') בקמפיין הממוקד במוצרי יוקרה הנמכרים ברפובליקה האיסלמית וקרא ליצרן השעונים השוויצרי אומגה ס.א. להפסיק את כל עסקי החברה במדינה. אומגה, נותנת חסות מרכזית של אולימפיאדת לונדון 2012, נחשבת שחקנית פעילה בשוק מוצרי היוקרה של טהרן ומפעילה עשרה משווקים מורשים בעיר.

יו"ר ארגון United Against Nuclear Iran, השגריר מארק וואלס, הופיע לאחרונה בתוכנית מיוחדת ברשת פוקס האמריקנית שעסקה בחיבה שיש לאנשי המשטר האיראני למוצרי יוקרה ולשליטה של המשטר בשוק מוצרי היוקרה במדינה. "אנשי משמרות המהפכה האיראניים חיבבו ורכשו לעצמם במשך שנים מוצרי יוקרה מערביים ולמרבה הצער, כספי הנפט שבשליטתם איפשרו זאת", אמר וואלס.

במסגרת הקמפיין נגד מכירת מוצרי יוקרה לאיראן, פרסמה UANI באתר שלה את רשימת החברות המספקות למשטר האיראני מוצרי יוקרה ראוותניים כגון מכוניות למבורגיני ומזרטי, שעונים (רולקס, IWC, ברגה, טאג הוייר ועוד) ותכשיטים (בולגרי, קרטייה, שומה ועוד). זאת, בעוד שמרבית העם האיראני נאנק תחת כלכלה כושלת ומתקשה לרכוש מוצרי מזון יסודיים.

במכתב ששלחה UANI קוראת לחברת אומגה היא נקראה להפסיק לאלתר את כל פעילותה באיראן. "... המשטר האיראני נסמך על יצרניות מוצרי יוקרה לצרף את האליטה האיראנית לשורות אוהדיו, ובכך מבסס את מעמדו... אומגה השקיעה מאמצים ומשאבים רבים כדי לבסס את המותג שלה ברחבי העולם, לרבות כנותנת חסות למשחקים האולימפים בלונדון. מאמצים אלה ירדו לטימיון אם יידבק באומגה המוניטין של חברה המשרתת את גחמותיו של האליטות המשויכות למשטר ברוטאלי המסכן את השלום והיציבות בעולם ומפעיל דיכוי נגד העם האיראני".