נעילה חיובית בוול סטריט; פייסבוק צנחה 4%, אפל בשיא

המדדים בניו יורק השלימו השבוע את רצף העליות הארוך ביותר מאז ינואר 2011 ■ מנהל השקעות לבלומברג: "השוק חווה ריצה יפה ואולי הגיע הזמן לעצור רגע" ■ מדד אמון הצרכנים ומדד האינדיקטורים המובילים עקפו התחזיות

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ו') ביציבות על רקע קריאה חזקה מהצפוי של מדד אמון הצרכנים לחודש אוגוסט וכן לאחר שקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הבהירה כי "תעשה הכל" כדי לשמור על גוש האירו, ממש כפי שהתחייב נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי בחודש שעבר. מדד S&P 500 עלה בכמעט 1% השבוע והשלים שבוע שישי ברציפות של עליות. מדובר ברצף העליות הארוך ביותר מאז ינואר 2011.

מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש אוגוסט עלה ל-73.6 נקודות - מעל הציפיות בשוק שעמדו על 71.8 נק'. לאחר פרסום הנתון התחזקו העליות במדדים המובילים. בשעה 17:00 פורסם מדד האינדיקטורים המובילים שעלה ב-0.4% ביולי. למרות שהנתון היה טוב מהתחזיות המוקדמות (שעמדו על 0.3%), הוא עדיין מלמד על צמיחה איטית בכלכלת ארה"ב.

"השוק חווה ריצה יפה ואולי הגיע הזמן לעצור רגע", אמר לסוכנות בלומברג טרי מוריס, מנהל השקעות ב-National Penn Investors Trust. "הנתונים שפורסמו היום מעידים על שיפור, אבל הם לא מעולים. הגישה הרווחת היום אופיטימית, אולי אופטימית מכפי שהשוק יכול להכיל".

משבר החוב באירופה נרגע מעט לאחרונה, מה שסיפק לוול סטריט זרז לעליות. הציפייה באירופה כי מנהיגי היבשת ינקטו בצעדים משמעותיים לנוכח משבר החוב ויאשרו רכישות אג"ח ממשלתיות בשוק המשני גוברת, לאחר שהלילה הבהירה קנצלרית גרמניה מרקל, כי גרמניה מחויבת "לעשות כל שהיא יכולה" כדי לשמור על גוש האירו ולאכוף אחריות פיסקאלית כלפי שאר החברות בגוש. עוד שיבחה מרקל את מדיניותיה של ממשלת קנדה "שלא מתבססת על חובות" וציינה אותה כמודל "ראוי" עבור גוש האירו.

אנליסטים ומשקיעים בשוק בטוחים, ובצדק, כי מדובר בעוד רמז עבה לקראת רכישות אג"ח ממשלתיות באירופה, מהלך לו מייחלים רבים, בציפייה כי זה יקל על המדינות ה"חייבות" באירופה למחזר חובות. בינתיים, כלכלנים צופים כי הצמיחה בגוש האירו תתכווץ בכ-0.2% ברבעון הנוכחי, ורבים מהם סבורים כי הגוש ייכנס למיתון ממנו לא יצא עד שנת 2013 - עולה עולה מסקר "רויטרס" שפורסם אמש.

ובארה"ב, מתכוננים לבחירות וחוששים מ"הצוק הפיסקאלי". גורו ההשקעות ג'ים רוג'רס ציין כי אין זה משנה מי ייבחר בבחירות הקרובות לנשיאות בארה"ב - ברק אובמה הדמוקרטי, או מתמודדו הרפובליקני מיט רומני. "בעיית החובות בארה"ב חרגה מכל פרופורציה, ואזרחי ארה"ב לא צריכים לצפות שהבחירות ישנו את זה", אמר.

גם מנכ"ל קרן פימקו, ביל גרוס, יצא בתחזית אכזרית, וציין כי "המניות הגיעו לדרך ללא מוצא בכל הקשור להערכות יתר". לדבריו, "המניות עדיין חיות, אבל כת המשקיעים בהן שפעלה במשך 30, 40 ו-50 שנה, גוססת וקרובה לסיומה".

פייסבוק נחתכה בחצי מאז ההנפקה

מניית פייסבוק המשיכה לרכז עניין לאחר הצניחה אמש. זאת, לאחר שאתמול שוחררו לשוק כמות גדולה של מניות חסומות של החברה, שנמצאות בבעלות משקיעים מוקדמים, ומחיר המניה ממשיך לרדת - לראשונה מתחת ל-20 דולר. 271 מיליון מניות השתחררו היום לשוק, ויותר מ-1.3 מיליארד מניות נוספות צפויות להפוך להיות פנויות לפני סוף השנה.

מהצד השני, מניית אפל נסחרה ברמת שיא והיום זכתה להעלאת המלצה מבית ההשקעות ג'פריס, תוך ציפייה להשקה חזקה של האייפון 5 בחודש הבא.

הנהלת טאואר שוהה בימים אלה בחו"ל ונמצאת במגעים לחתימה על הסכם גדול עם לקוח זר - כך נודע ל"גלובס". לפי ההערכות, מדובר בחוזה אשר יכניס לחברה עשרות מיליוני דולרים בשנה. עוד עולה מההערכות כי ייצור ההזמנות החדשות שיתקבלו, יחולק בין מפעלי טאואר השונים.

פריגו הייתה גם כן במוקד לאחר שדיווחה אתמול והפתיעה בשורת ההכנסות עם 832 מיליון דולר. הרווח זינק גם הוא ל-1.28 דולר למניה לעומת צפי ל-1.24 דולר למניה.

אמזון המשיכה לרכז עניין לאחר ש"הוכתרה" אתמול על ידי האתר הפיננסי "ביזנד אינסיידר" כאויבת האמיתית של ענקית החיפוש גוגל. "אמזון היא היריבה האמיתית של גוגל לשנים הבאות", כותבים ב"ביזנס אינסיידר". "גוגל היא חברת חיפוש אבל החיפושים שמהם היא באמת עושה כסף הם אלה שאנשים עושים לפני שהם קונים משהו ברשת. החיפושים הללו מהווים כ-20% מסך החיפושים של גוגל. שם נמצאות הפרסומות".

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]