מניית אפל בשיא - וג'פריס מעלה את מחיר היעד ל-900 ד'

הסיבות למומנטום החזק: ההשקה הקרובה של האייפון 5, ייצור איתן של מכשירי אייפד וה-iTV הנראית באופק ■ ג'פריס: "השקת האייפון 5 תהיה הגדולה בהיסטוריה; אפל תייצר 15 מיליון מכשירים עד אמצע ספטמבר"

האנליסט פיטר מיסק מבית ההשקעות ג'פריס העלה היום (ו') את מחיר היעד למניית אפל ל-900 דולר מ-800 דולר לאור ציפייה להשקת מכשירי אייפון ואייפד חדשים וכן לקראת ההשקה הצפויה של ה-iTV עד סוף הרבעון הפיסקאלי הראשון של החברה בשנה הבאה.

מניית אפל נסחרת בימים אלה בשיא לאור ההמתנה הדרוכה להשקת אייפון 5 בחודש הבא וכן הציפייה ל"מיני אייפד" עליו עובדת החברה. גם ה-iTV, הטלוויזיה החכמה שמפתחת אפל, אמורה להוות מנוע צמיחה לחברה.

מיסק טוען כי לפי בדיקות אחרונות, ייצור מכשירי האייפד זינק ל-25 מיליון יחידות עד כה ברבעון השלישי (שיסתיים בסוף ספטמבר), לעומת 18 מיליון יחידות בבדיקות הקודמות.

"אנו ממשיכים להעריך שאפל תייצר כ-15 מיליון מכשירי אייפון 5 עד אמצע ספטמבר", הוא טוען. כמו כן, מיסק מעריך שהשקת האייפון 5 "תהיה הגדולה ביותר בהיסטוריה".

מניית אפל זינקה בכ-75% בשנה האחרונה ובכ-388% ב-5 השנים האחרונות. אם המניה תכבוש את מחיר היעד של 900 דולר, החברה תהיה שווה יותר מ-800 מיליארד דולר - סכום גבוה יותר מתוכנית החילוץ הגדולה של הממשל האמריקני למגזר הפיננסי במשבר 2008 (שהסתכמה ב-787 מיליארד דולר).