הפתעה טובה בארה"ב: מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש אוגוסט עלה לרמה של 73.6 נקודות מ-72.3 נק' ביולי. מדובר בשיא של 3 חודשים.
הקריאה הייתה טובה יותר מההערכות המוקדמות של האנליסטים בוול סטריט, שציפו למדד בגובה 71.8 נקודות.
מדד אמון הצרכנים בוחן את השקפת הצרכנים על מצבם הפיננסי האישי, כמו גם על מצב העסקים והסביבה הצרכנית. ממוצע המדד עמד על 87 נקודות בשנה שלפני פרוץ המיתון בארה"ב, כך שגם הקריאה הנוכחית עדיין רחוקה מהרמה שלפני המיתון.
כלכלנים נוהגים לעקוב מקרוב אחר מדד אמון הצרכנים כיוון שניתן לגזור ממנו את עוצמת הצריכה הפרטים, האחראית לכ-70% מסך הצמיחה במשק האמריקני.
בתוך כך, מדד האינדיקטורים המובילים עלה בחודש יולי ב-0.4%, מעט מעל התחזיות בשוק שעמדו על 0.3%. עלייה זו במדד עדיין משקפת צמיחה איטית למדי בכלכלת ארה"ב. בחודש יוני ירד המדד ב-0.4% ובחודש מאי הוא עלה ב-0.3%.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.