משרד התקשורת: נייטרליות ברשת לכל חברות התקשורת

במסגרת התיקון לחוק שמציע משרד התקשורת יהיה אסור לבצע הגבלה או חסימה של אפשרות המנוי לעשות שימוש בכל שירות או יישום

משרד התקשורת הפיץ היום (א') תזכיר חוק במסגרתו מוצע תיקון לחוק התקשורת. לפי התיקון המוצע חברות התקשורת יחויבו להבטיח את עקרון הניטראליות ברשת ואת הניטראליות של ציוד תקשורת, בנוסף לחברות הסלולר שכבר מחויבות בעיקרון הניטראליות ברשת.

במסגרת חקיקת חוק ההסדרים הקודם, תוקן חוק התקשורת ונקבעו בו הוראות שונות שחלו לגבי חברות סלולאריות ולגבי גורמים העוסקים בסחר במכשירי טלפון סלולאריים בלבד, ואשר אסרו עליהם לבצע חסימות או הגבלות על מנת לאפשר, בין היתר, שמירה על עקרון הניטרליות ברשת האינטרנט בגלישה בסלולר. כעת מוצע להחיל איסורים אלו על כל חברות התקשורת הפועלות בשוק התקשורת, כולל מפעילים ניידים, נייחים, ספקי גישה לאינטרנט ובעלי רישיון לשידורים.

במסגרת התיקון המוצע יהיה אסור לבצע הגבלה או חסימה של אפשרות המנוי לעשות שימוש בכל שירות או יישום (אפליקציה) המסופקים על גבי רשת האינטרנט; יהיה אסור לבצע הגבלה או חסימה של התכונות או המאפיינים המובנים של ציוד תקשורת (לרבות בדרך של קביעת תעריפים); יהיה אסור לבצע הגבלה או חסימה של האפשרות הנתונה למנוי לעשות שימוש בציוד תקשורת בכל רשת תקשורת של בעל רישיון או ברשת המשמשת להפצת שידורים של בעל רישיון, ככל שהציוד האמור מיועד על פי טיבו ומהותו לפעול ברשתות מאותו הסוג.

בצד זאת, החוק קובע חריגים: האיסור על חסימה או על הגבלה של אפשרות המנוי לעשות שימוש בכל שירות או יישום המסופקים על גבי רשת האינטרנט, לא יחול על חסימה או הגבלה המתחייבים מניהול תקין והוגן של מסרי הבזק המועברים ברשת של בעל הרישיון, זאת מתוך הכרה בצורך של חברות התקשורת לנהל את התעבורה ברשתם באופן תקין והוגן, וכן במקרה שבו מנוי או קבוצת מנויים ביקשו זאת במפורש, או אם שר התקשורת התיר זאת במקרים מיוחדים, לרבות לבקשת כוחות הביטחון.