חברת דלק ישראל מקבוצת דלק דיווחה הלילה (ב') על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה, תוך שהיא מציגה גידול קל בשורת ההכנסות ויציבות בשורה התחתונה, ביחס לאשתקד. כמו כן, מהלכי ההתייעלות שנקטה החברה הובילה להפחתת מרווחי השיווק ולשיפור ברווחיות התפעולית של החברה, כמו גם לגידול של מעל ל-200 מיליון שקל בתזרים המזומנים השוטף שלה.
מכירות החברה ברבעון הסתכמו בכ-1.66 מיליארד שקל - גידול של 3% לעומת הכנסות של 1.62 מיליארד שקל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם בכ-6 מיליון שקל, בדומה לאשתקד.
ה-EBITDA ברבעון הסתכם בכ-54 מיליון שקל לעומת 61 מיליון שקל אשתקד, ירידה של כ-11%. הרווח מפעולות רגילות ומתמשכות הסתכם בכ-31 מיליון שקל (לעומת 40 מיליון שקל אשתקד).
למרות זאת, הרווח הגולמי והתפעולי של החברה חוו ירידה בהשוואה לאשתקד. הרווח הגולמי הסתכם בכ-186 מיליון שקל, ירידה של 5% לעומת רווח גולמי של 195 מיליון שקל אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם בכ-31 מיליון שקל, צניחה של 22% לעומת רווח תפעולי של 40 מיליון שקל אשתקד. בסיכומה של המחצית, קטנו הרווח הגולמי והתפעולי בכ-7% ו-36% בהתאמה.
בסיכומה של מחצית השנה הראשונה, סיכמה דלק ישראל את החציון עם כ-6 מיליון שקל רווח נקי, צניחה של 70% לעומת רווח של 20 מיליון שקל אשתקד. ההכנסות עלו במחצית בכ-6% - ל-3.2 מיליארד שקל, לעומת 3.07 מיליארד שקל אשתקד.
מחזור המכירות הכולל (הפעלה עצמית וזכיינים) של רשת חנויות הנוחות "מנטה" ברבעון השני גדל בכ-13% והסתכם בכ- 90 מיליון שקל, לעומת 80 מיליון שקל אשתקד. במחצית הסתכמו המכירות ברשת ב-165 מיליון שקל, זינוק של 14% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.
ה-EBITDA במחצית הראשונה של השנה הסתכמה בכ-103 מיליוןן שקל בהשוואה לכ-132 מיליון שקל אשתקד - קיטון של כ-22%.
תזרים המזומנים השוטף הסתכם ברבעון בכ-214 מיליון שקל - גידול משמעותי בהשוואה לכ-32 מיליון שקל אשתקד. בסיכום המחצית הסתכם התזרים בכ-197 מיליון שקל, לעומת תזרים שלילי של כ-54 מיליון שקל אשתקד.
לדלק ישראל דיווחה נכון לזמן תקופת הדוח, על הפעלתן של 243 תחנות תדלוק ציבוריות (202 בהפעלה עצמית), בהשוואה ל-247 תחנות תדלוק ציבוריות ברבעון המקביל אשתקד (200 בהפעלה עצמית), ו-191 חנויות נוחות ברשת "מנטה" (מתוכן 179 בהפעלה עצמית) בהשוואה ל-181 חנויות ברבעון המקביל אשתקד (170 בהפעלה עצמית).
מנכ"ל דלק ישראל, אבי בן אסאייג אמר בהמשך לפרסום הדוחות כי "מהלכי ההתייעלות בהן נקטה החברה, לאחר הפחתת מרווח השיווק בספטמבר 2011, ניכרים היטב בשיפור התוצאות העסקיות של החברה ברבעון השני השנה בהשוואה לשני הרבעונים האחרונים".
"בד בבד עם יישום מהלכי ההתייעלות נקטה החברה בשורה של מהלכים לשיפור תזרימי המזומנים מפעילות שוטפת והפחתת היקף החוב הפיננסי נטו של החברה. החברה מדווחת על תזרים מזומנים חזק מפעילות שוטפת. בכוונת החברה להמשיך לפעול לשיפור תזרימי המזומנים והורדת היקף החוב הפיננסי נטו של החברה", המשיך בן אסאייג.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.