הבורסה סגרה בירידות קלות; אלביט הדמיה צנחה ב-5.3%

פסגות: להיערך להסדר נושים באי.די.בי ■ מדרוג חותכת דירוג האג"ח של אלביט הדמיה ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-670 מיליון שקל ■ פלוריסטם המשיכה לאבד גובה

המסחר בבורסת ת"א התנהל היום (ב') תוך תנודתיות גבוהה למדי ונסגר בסוף במגמה מעורבת עם נטיה לירידות. באירופה צונחות התשואות על איגרות החוב האיטלקיות והספרדיות, לאחר דיווח ה"דר שפיגל" כי הבנק האירופי עשוי לרכוש בקרוב אג"ח ממשלתיות (ה-ECB הכחיש את הדיווח יותר מאוחר - על כך בהמשך). מחזור המסחר הסתכם בכ-670 מיליון שקל.

בישראל, הדיווחים בדבר תקיפה ישראלית אפשרית באיראן, נמשכים. כ-35% מיועצי ההשקעות שהשתתפו בסקר "גלובס" ופסגות, סבורים כי הדיווחים בדבר התקיפה משפיעים על אופן ניהול התיקים וגורסים כי יש להוציא כסף מחו"ל. פרופ' צבי אקשטיין, דיקן בית הספר לכלכלה במרכז הבינתחומי הרצליה ועד לפני שנה המשנה לנגיד בנק ישראל, הבהיר גם הוא בראיון בלעדי ל"גלובס", כי בתרחיש הרע של התקיפה "ישראל עלולה לגלוש למיתון חריף כמו ב-2002".

ה"בזוקה" באירופה בדרך?

ובמעבר חד לאירופה, שם העיתון הגרמני "דר שפיגל" חשף אתמול, כי הבנק המרכזי האירופי שוקל להציב רף עליון למרווחי האג"ח הממשלתיות באירופה - קרי, המרווחים בין התשואות על איגרות החוב של איטליה וספרד לבין תשואות האג"ח של גרמניה, למשל, לא יוכלו לחצות רף מסוים. המשמעות, ברורה: במידה והמשקיעים ימשיכו למכור איגרות איטלקיות וספרדיות והתשואות ימשיכו לעלות - הבנק האירופי ייאלץ להתערב, ולבצע רכישות אג"ח ממשלתיות בעצמו. לאור הדיווח, תשואות האג"ח של איטליה וספרד יורדות היום במהלך המסחר באירופה.

בורסות אירופה עברו להיסחר במגמה מעורבת לאחר שהבנק המרכזי האירופי הכחיש את הדיווח ב"דר שפיגל" לפיו הבנק המרכזי מתכוון להציב תקרה לתשואות האג"ח הממשלתיות. עם זאת, הבורסות ממשיכות לשהות בשיא של 13 חודשים לקראת סדרה פגישות של מנהיגי האיחוד האירופי השבוע, במאמצים להביא בין היתר להקלות בתוכנית החילוץ של יוון נוכח המיתון הקשה השורר במדינה.

לאחר דבריה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כי "תעשה הכל" כדי לשמור על גוש האירו, הצהרה מעודדת הגיעה גם מכיוונו של ראש ועידת שרי האוצר של גוש האירו, ז'אן-קלוד יונקר, המכהן גם כראש ממשלת לוקסמבורג. יונקר הבהיר כי סוגיית פרישה של יוון מגוש האירו לא תעמוד על הפרק, "אלא אם הממשלה היוונית תפר את כל התחייבויותיה ולא תעקוב אחר אף הסכם".

בתוך כך, מחר צפויים ראשי משרד האוצר, בנק ישראל, המועצה הלאומית לכלכלה והרשות לניירות ערך, להיפגש לטובת דיון מקיף על הדרכים להתמודדות עם תרחישי קיצון במשבר בגוש האירו. בתרחיש הקיצון בו גוש האירו יתפרק לחלוטין, במשק ייכנס למיתון והגירעון יזנק ל-6% מהתמ"ג.

מדרוג חותכת דירוג אלביט הדמיה

קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר ריכזה עניין רב, לאחר שנודע כי פסגות , בית ההשקעות הגדול בישראל, מתחיל להיערך לאפשרות של חדלות פירעון בקונצרן. פסגות שיגר אתמול מכתב לחברות הנאמנות הרמטיק, קלדן ושטראוס לזר, נאמני סדרות אג"ח ג', ד' ו-ה' של IDB החזקות, ובו הוא קורא לו לנקוט בכל הפעולות הנדרשות "לצורך הגנת ושמירת זכויות מחזיקי אגרות החוב". (לסיפור המלא)

גם אלביט הדמיה של מוטי זיסר במוקד, לאחר שסוכנות הדירוג מידרוג הנחיתה מהלומה על החברה והודיעה על הורדת דירוג לסדרות האג"ח שבמחזור של החברה ב-2 דרגות, מ-Baa1 ל-Baa3, והותרת אופק דירוג שלילי. מידרוג מסבירה כי הורדת הדירוג מתבססת, בין היתר, על המשך היעדר הנגישות לשוק ההון לצד עומס פירעונות חוב משמעותי, אשר שוחקים את יתרות הנזילות של החברה בקצב מהיר.

חברת המזון במוקד על רקע סקירה של ערן יונגר, אנליסט במגדל שוקי הון, לקראת דוחותיהן הכספיים. "חברות המזון הישראליות יציגו ברבעון השני צמיחה נמוכה יחסית ושחיקה במרווחים, וזאת כתוצאה מעיתוי חג הפסח שחל השנה בתחילת הרבעון, והירידה בהיקף המכירות בסוף הרבעון בישראל", כותב יונגר. נציין את שטראוס ואסם .

דלק ישראל במוקד לאחר שדיווחה הלילה על תוצאותיה הכספיות. מכירות החברה ברבעון הסתכמו בכ-1.66 מיליארד שקל - גידול של 3% לעומת הכנסות של 1.62 מיליארד שקל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם בכ-6 מיליון שקל, בדומה לאשתקד. ה-EBITDA ברבעון הסתכם בכ-54 מיליון שקל לעומת 61 מיליון שקל אשתקד, ירידה של כ-11%.

מניית פלוריסטם המשיכה לרכז מחזורים גבוהים ולאבד גובה. עוד בלטו היום בירידות חדות טאואר , הכשרה אנרגיה ודלק רכב.

טבע השיקה בסוף השבוע גרסה גנרית לתרופת ה-Actos, תרופה לטיפול בסוכרת עם מכירות של 2.7 מיליארד דולר בשנה בארה"ב. במקביל, החברה הודיעה כי השיקה גרסה גנרית גם ל-ACTOplus, גרסה נוספת של התרופה לה מכירות שם כ-413 מיליון דולר בשנה. טבע לא זכתה בבלעדיות בשיווק התרופה. גם חברות התרופות רנבקסי ההודית ומיילן האמריקנית ישווקו גרסאות גנריות שלהן לתרופה, שפותחה במקור ע"י טקדה היפנית.

מניות סקטור הגז-נפט ממשיכות לרכז עניין, לאחר שביום ה' האחרון נחשף ב"גלובס" כי בנק ישראל מתייצב לצד המצדדים בוועדת צמח בהגבלות מינימליות על יצוא הגז ממאגרי הגז בישראל. נציין את קבוצת דלק , אבנר ודלק קידוחים . (לסיפור המלא)

כלל ביטוח דיווחה אתמול כי חתמה על חוזה עם חברת בת של ברקשייר הת'אוויי למכירת מלוא אחזקות החברה בחברת כלל החזקות ארה"ב (CUSH), חברה בת בבעלותה המלאה של החברה, המחזיקה בקבוצת גארד. בתמורה למניות CUSH תשלם NICO לחברה סך של 221 מיליון דולר במזומן ותשחרר את החברה מערבותה להלוואה שנטלה CUSH מבנק זר בסכום של כ-48 מיליון דולר.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]