ישראל מובילה בשיעור חדירת האינטרנט מבין מדינות אירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA). ישראל תמשיך להוביל את התחום עד שנת 2015, כך לפי דוח הבידור והמדיה של פירמת ראיית החשבון PwC. ב-2011 עמד שיעור חדירת האינטרנט בישראל על 95.5%, והוא צפוי לעלות השנה ל-96.4%. עד 2016 יעמוד השיעור על 98.7%.
למרות הגידול העקבי, ישראל צפויה לאבד את היתרון לצרפת, ששיעור חדירת האינטרנט בה צפוי לעמוד על 99.1%.
גם מבחינת שיעור חדירת האינטרנט המהיר, ישראל ניצבת במעלה הרשימה. על-פי הדוח של PwC, ב-2011 ישראל ניצבה במקום השני בשיעור חדירת האינטרנט המהיר עם 86.4% מהאוכלוסייה, בפער קטן אחרי שוויץ עם 86.5%.
את 2012 היא צפויה לסיים עם שיעור חדירה של 89.7%, שצפוי להגיע ל-98.3% עד 2016, אז היא תוביל את הרשימה האזורית ותהיה אחת מהמובילות בעולם המערבי.
הזדמנות לספקי התוכן
בהתאם, צפויות לעלות גם ההוצאות על החיבור לאינטרנט המהיר בישראל. אשתקד עמד היקף ההוצאות על 664 מיליון דולר, והשנה הוא צפוי להסתכם ב-704 מיליון דולר. על-פי תחזית PwC, היקף ההוצאות צפוי להגיע ל-865 מיליון דולר ב-2016.
על אף המובילות שישראל מגלה בשיעורי חדירת האינטרנט המהיר, בכל הקשור לאינטרנט סלולרי ישראל מפגרת מאחור ונמצאת איפשהו באמצע בין מדינות אזור EMEA.
על-פי הדוח, שיעור חדירת האינטרנט הסלולרי עמדה ב-2011 על 19.5% ותעלה השנה ל-24.8%, כשב-2016 יעמוד השיעור על 53%.
ההוצאות על חיבור סלולרי לאינטרנט עמדו אשתקד על 192 מיליון דולר, והשנה הן יעמדו על 244 מיליון דולר. ב-2016 תוכפל ההוצאה ותעמוד על 524 מיליון דולר.
ב-PwC מציינים כי מי שצפוי ליהנות מהעלייה בשיעורי חדירת האינטרנט המהיר והסלולרי בישראל ובעולם הם, בין היתר, ספקי תוכן בתחומי המוזיקה, הקולנוע והטלוויזיה, זאת אם ישכילו לבצע שינויים ולפתח פלטפורמות אינטרנטיות ושירותי סטרימינג שיקטינו את הביקוש לתוכן פיראטי ויאפשרו לבעלי הפס הרחב שימוש בתכנים בתמורה לדמי שימוש.
השכרה במקום רכישה
לדברי רו"ח ערן יוהן, ראש מגזר הבידור והמדיה ב-PwC Israel, "רוחב הפס יגדיל את האפשרויות ואת הזמינות של תוכן דיגיטלי עבור הצרכנים. במקביל, עולם התוכן הדיגיטלי צפוי לאמץ מודל של 'השכרה' במקום מודל של 'רכישה'. כך, צריכת התוכן תעבור מהמתכונת הקלאסית של הורדה ואחסון המידע למתכונת של סטרימינג".
יוהן הוסיף כי "הרחבת הפס תאפשר חוויית צריכת תוכן דיגיטלי בטכנולוגיות מתקדמות כגון סרטי HD, תלת-ממד ועוד, מהן צפוי ליהנות גם עולם הפרסום הדיגיטלי, המהווה את מנוע הצמיחה העיקרי של תעשיית הפרסום".
שמים פס
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.