נעילה חיובית בבורסות אירופה; "גברו הסיכויים לפיתרון"

המשקיעים ממשיכים לקוות להכרזה על רכישות אג"ח של הבנק המרכזי האירופי ■ בסין - ציפייה מתגברת להקלות מוניטאריות ■ המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות בדרך לשיא של 4 שנים

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בעליות שערים, בציפייה למהלך מוניטארי של הבנק המרכזי האירופי - וזאת, לאחר דיווח של ה"דר שפיגל" כי הבנק האירופי עשוי להציב רף עליון למרווחי האג"ח הממשלתיות באירופה.

מדד ה-Stoxx Europe 600, המהווה בנצ'מארק לשוקי אירופה, מתקדם היום בכ-0.3% לאור הציפיות הגוברות להשקת מהלך רכישות אג"ח ממשלתיות של ה-ECB. לאחר חשיפת ה"דר שפיגל" בנושא, גם אמברוס אוונס-פריצ'רד מ"הטלגרף", סבור כי ה-ECB אכן מכין "בזוקה" כלשהי כדי לטפל בעלויות החוב של איטליה וספרד.

"גברו הסיכויים שהאירופאיים ישיקו פיתרון לריסון המשבר", אמר מייקל שאול, יו"ר Marketfield Asset Management. "באותו הזמן, גם נתוני המאקרו בארה"ב נראים הרבה יותר טובים".

בתוך כך, צפוי השבוע ראש ממשלת יוון, אנטוניס סמארס, לפגוש את מנהיגי אירופה בניסיון להקל מעט את ההתחייבויות התקציביות והרפורמות המבניות של ממשלתו להעביר. מחר (רביעי) יפגוש סמארס בז'אן-קלוד יונקר, ראש ממשלת לוקסמבורג, העומד גם בראש ועידת שרי האוצר של גוש האירו. 2 פסגות של מנהיגי אירופה צפויות בחודש הקרוב במטרה להכריע באשר לתוכניות החילוץ ליוון וספרד - כאששר האחרונה אמורה לפרוע אג"ח ב-24 מיליארד אירו באוקטובר. (לסיפור המלא)

עליות גם בבורסות אסיה

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום בעליות שערים לאחר נעילה יציבה בוול סטריט אמש, כאשר המדדים במזרח מתקרבים לשיא של 3 חודשים, וזאת בהמתנה לחדשות מאירופה.

מדד ה-MSCI אסיה פסיפיק, המהווה בנצ'מארק לשווקים במזרח, מתקדם היום בכ-0.5% (ורושם עלייה של 3 שבועות רצופים), על רקע התקוות המתגברות כי הבנק המרכזי בסין יצא במהלכים מוניטאריים בקרוב, לאור ההאטה במדינה. בסוף השבוע הבהיר בנושא ראש הממשלה הסיני וון ג'יבאו, כי "התנאים מתאימים ויש לנו את היכולת המתאימה לבצע הקלות מוניטאריות, ולכן תהיו בטוחים שנגיע למטרותינו הכלכליות והחברתיות השנה".

"הנתונים מארה"ב השתפרו, ונראה ששוק הדיור משנה כיוון", אומר שיין אוליבר, מנהל השקעות ב-AMP Capital Investors. "בסופו של דבר, נראה עלייה ביצוא באסיה. המניות באסיה לא נסחרות בתמחור יתר והמניות בסין, באופן מיוחד, זולות. מנגד, ההאטה בסין עדיין מדאיגה את כולם".

[לטבלת ישראליות בעולם][לבורסות בעולם]