וול סטריט ננעלה בירידות שערים; מניית אפל ירדה 1.3%

המשקיעים ממשיכים לקוות להכרזה על רכישות אג"ח של הבנק המרכזי האירופי ■ בארה"ב יפורסמו פרוטוקולי הריבית של ה'פד' ביום רביעי ■ אפל הפכה לחברה בעלת השווי שוק הגדול בהיסטוריה

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בירידות שערים על אף פתיחה חיובית, כאשר המשקיעים ממשיכים להמתין להתפתחויות נוספות באירופה ומצפים למהלך מוניטארי של הבנק המרכזי האירופי - וזאת, לאחר דיווח של ה"דר שפיגל" כי הבנק האירופי עשוי להציב רף עליון למרווחי האג"ח הממשלתיות באירופה. היום לא יתפרסמו נתוני מאקרו בארה"ב, והמשקיעים ממשיכים להמתין לרמזים להקלה כמותית נוספת בפרוטוקולי הריבית של הפדרל ריזרב לחודש אוגוסט, שיתפרסמו מחר.

באירופה מתגברות הציפיות להקלה כמותית מצד הבנק המרכזי האירופי (ECB), לאחר דיווח ה"דר שפיגל" כי הבנק שוקל להציב רף עליון למרווחי האג"ח הממשלתיות באירופה - קרי, במידה והמשקיעים ימשיכו למכור איגרות איטלקיות וספרדיות והתשואות ימשיכו לעלות - הבנק האירופי ייאלץ להתערב, ולבצע רכישות אג"ח ממשלתיות בעצמו. היום גם אמברוס אוונס-פריצ'רד מ"הטלגרף" ציין כי הווא סבור שה-ECB אכן מכין "בזוקה" כלשהי כדי לטפל בעלויות החוב של איטליה וספרד.

בתוך כך, צפוי השבוע ראש ממשלת יוון, אנטוניס סמארס, לפגוש את מנהיגי אירופה בניסיון להקל מעט את ההתחייבויות התקציביות והרפורמות המבניות של ממשלתו להעביר. מחר (רביעי) יפגוש סמארס בז'אן-קלוד יונקר, ראש ממשלת לוקסמבורג, העומד גם בראש ועידת שרי האוצר של גוש האירו. 2 פסגות של מנהיגי אירופה צפויות בחודש הקרוב במטרה להכריע באשר לתוכניות החילוץ ליוון וספרד - כאששר האחרונה אמורה לפרוע אג"ח ב-24 מיליארד אירו באוקטובר. (לסיפור המלא)

ממתינים לפדרל ריזרב

טוביאס לבקוביץ', אסטרטג המניות והמנתח הטכני הראשי של בנק ההשקעות סיטי, מזהיר היום כי מבחינה היסטורית חודש ספטמבר הוא חודש "חלש" בשוק המניות: "מבחינה היסטורית, ספטמבר הוא לא החודש של שוק המניות", כתב במזכר ללקוחותיו, וציין כי ב-60 השנים האחרונות (להוציא שנתיים ספציפיות), חודש ספטמבר היה הגרוע ביותר עבור שוקי המניות.

ללא נתוני מאקרו שיתפרסמו היום, המשקיעים ממתינים ליום רביעי הקרוב - אז יתפרסמו נתוני מכירות הבתים לחודש יולי (שצפויים לגדול ל-4.52 מיליון יח"ד), וכן גולת הכותרת של המאקרו השבוע בארה"ב - עם פרסום פרוטוקולי הריבית של הפדרל ריזרב לחודש אוגוסט, שם מקווים המשקיעים למצוא רמזים לגבי תוכנית רכישות אג"ח שלישית (QE3).

אפל לשיא חדש?

אפל ממשיכה לרכז עניין לאחר ששברה את "שיא העולם" והצליחה להיכנס לספר השיאים כאשר הפכה להיות החברה עם השווי שוק הגדול בהיסטוריה. המניה טיפסה אמש ב-2.6% לשיא חדש של 665.1 דולר וסיימה את יום המסחר עם שווי שוק עצום של 623.5 מיליארד דולר, כאמור השווי שוק הגדול ביותר.

מנצ'סטר יונייטד במוקד לאחר שנודע כי המיליארדר האמריקני ג'ורג' סורוס רכש כ-7.85% ממניות הקבוצה - לאחר שהיה אחד מרוכשי המניות הבולטים בהנפקה של מועדון הכדורגל האנגלי בבורסת ניו יורק, באמצעות קרן ההשקעות שבבעלותו (‏Soros Fund Management‏).

חברת הנדל"ן הישראלית גזית גלוב , הנמצאת בשליטת חיים כצמן, פרסמה הבוקר את תוצאותיה לרבעון השני של השנה. ה- N.O.I ברבעון גדל בכ-11% והסתכם בכ-865 מיליון שקל לעומת כ-780 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-F.F.O (תזרים תפעולי) ברבעון גדל בכ-45% והסתכם בכ-138 מיליון שקל (0.84 שקל למניה) לעומת כ-95 מיליון שקל (0.61 שקל למניה) ברבעון המקביל אשתקד.

מניית בסט ביי במוקד לאחר שחתכה את תחזית הרווח השנתית שלה, על רקע ציפיות למכירות חלשות, חוסר ודאות בנוגע למוצרי מפתח חדשים וצניחה של 90% ברווח הנקי ברבעון השני.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]