מזומן לחשבון: 5 מניות שמעלות דיבידנדים עשרות שנים

מניות של חברות חזקות המחלקות דיבידנדים הניבו תשואות עודפות על שוק המניות הכללי בשנה האחרונה ■ והמגמה הזו תימשך כנראה גם בעתיד הנראה לעין

בעולם של תשואות מאוד נמוכות על אגרות חוב ממשלתיות על רקע חששות המשקיעים ממשבר החובות באירופה בפרט וממצבה של הכלכלה העולמית בכלל, הניבו מניות של חברות חזקות המחלקות דיבידנדים תשואות עודפות על שוק המניות הכללי בשנה האחרונה.

וכנראה שהמגמה הזו תימשך גם בעתיד הנראה לעין, ככל שהמשברים נמשכים. החיפוש, לכן, אחרי חברות חזקות בעלות תזרימי מזומנים גדולים המאפשרים להן לחלק ואף להגדיל דיבידנדים מדי שנה, נמשך.

באתר Dividend Growth Stocks פורסמה כתבה על 5 חברות כאלה, המתאפיינות ביכולת לייצר תזרים מזומנים חופשי חיובי וגדול, מסורת ארוכת שנים של חלוקת דיבידנד, חובות קטנים וסיכון נמוך באופן יחסי.

1. 3M Company . חברה תעשייתית המייצרת ומשווקת מגוון מאוד רחב של מוצרים שונים. החברה מחלקת דיבידנדים לבעלי מניותיה מאז 1916 והגדילה את היקפי החלוקה 54 שנים רצופות. תשואת דיבידנד נוכחית: כ-2.6%.

2. Automatic Data Processing . חברת תוכנה המספקת מגוון רחב של שירותי עיבוד מידע. החברה מחלקת דיבידנדים לבעלי מניותיה מאז 1974 והגדילה את היקפי החלוקה 36 שנים רצופות. תשואת דיבידנד נוכחית: כ-2.8%.

3. וולגרין . רשת בתי כלבו למוצרי נקיון, בריאות והגיינה עם יותר מ-8,000 חנויות בארה"ב ופורטו ריקו. החברה מחלקת דיבידנדים לבעלי מניותיה מאז 1933 והגדילה את היקפי החלוקה 37 שנים רצופות. תשואת דיבידנד נוכחית: כ-3%.

4. Genuine Parts . עוסקת בהפצת חלקי חילוף לרכב, למוצרים תעשייתיים אחרים וגם מוצרים למשרד. החברה מחלקת דיבידנדים לבעלי מניותיה מאז 1948 והגדילה את היקפי החלוקה 56 שנים רצופות. תשואת דיבידנד נוכחית: כ-3.1%.

5. ג'ונסון אנד ג'ונסון . החברה מחלקת דיבידנדים לבעלי מניותיה מאז 1944 והגדילה את היקפי החלוקה 50 שנים רצופות. תשואת דיבידנד נוכחית: כ-3.6%.