דורון קמפל חושף את הסטארט-אפ Simplivity שגייס 18 מיליון דולר

SimpliVity מפתח תשתית שאמורה לסייע בהפשטת המחשוב הארגוני ■ המוצר של החברה הוא מערכת אחידה שכוללת אחסון, תוכנות ניהול חכמות, ותקשורת מהירה - שיכולה להחליף את המערכות הוותיקות והמורכבות בארגונים

אחרי שלוש שנים של שמירה על סודיות אדוקה, יצא השבוע הסטארט-אפ SimpliVity מבעד למסך הרדאר. SimpliVity, שמפתח תשתית שאמורה לסייע בהפשטת המחשוב הארגוני, מעניין קודם כל מצד המייסד והמנכ"ל, דורון קמפל.

זהו לא הסטארט-אפ הראשון של קמפבל. באפריל 2008 הוא מכר את חברת דיליג'נט ל-IBM תמורת כ-170 מיליון דולר והמשיך הלאה. בעבר הרחוק יותר כיהן קמפבל כסגן נשיא ב-EMC, ומשם המשיך עם משה ינאי, שפרש ב-2002 מענקית האחסון, לרכישת פעילות דיליג'נט, שהייתה אז מרכז הפיתוח של EMC בישראל.

הגישה של SimpliVity קשורה למגמה לפשט את מערכות המחשוב והתקשורת שאפשר למצוא בחדרי השרתים הארגוניים כיום. הכניסה של מחשוב הענן והווירטואליזציה לשימוש אינטנסיבי בשנים האחרונות, הפכה את חדרי השרתים לסיוט מבחינת התאמות בין מערכות המחשוב, אחסון הנתונים והתקשורת, מה שמביא לפגיעה בביצועים והוצאות מיותרות. המוצר של SimpliVity, שנקרא OmniCube, הוא מערכת אחידה שכוללת אחסון, תוכנות ניהול חכמות, ותקשורת מהירה - שיכולה להחליף את המערכות הוותיקות והמורכבות בארגונים.

עד כה גייסה החברה כ-18 מיליון דולר, בשלוש שנות קיומה, המשקיעים כוללים גם את הקרנות אקסל פרטנרס, ו-Charles River Ventures, וככל הנראה גם את קמפל עצמו. לחברה אין פעילות ידועה בישראל, לפחות כרגע.