נעילה שלילית בוול סטריט; "הסיכוי למיתון הוא 100%"

פרוטוקולי ה'פד' בארה"ב סיפקו אמש רמז נוסף להשקת תוכנית רכישות אג"ח בארה"ב ■ היום התפרסמו התביעות השבועיות לדמי אבטלה ונתוני מכירות הבתים החדשים ■ דיווח: ספרד תבקש סיוע בהיקף מלא ■ HP ריכזה עניין

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ה') בירידות שערים, חרף התקוות המחודשות לתוכנית הקלה כמותית שלישית בארה"ב, QE3. אמש פורסמו פרוטוקולי הפדרל ריזרב, בהם נרמז על תוכנית רכישות אג"ח ממשלתיות בארה"ב, אולם נתוני הייצור החלשים בסין והדיווחים לפיהם ספרד מתכוונת לבקש סיוע מלא העיבו על כיוון השווקים. בזירת המאקרו, התפרסמו היום התביעות השבועיות לדמי אבטלה שעלו מעל הצפי, ונתוני מכירות הבתים החדשים שהפתיעו לטובה.

כאמור, בוול סטריט פורסמו אמש פרוטוקולי הריבית של ה'פד' אשר העניקו למשקיעים רמז נוסף, בדבר האפשרות כי הבנק המרכזי בארה"ב ישיק בקרוב תוכנית רכישות אג"ח שלישית (QE3). "חברים רבים החזיקו בדעה כי הרחבה מוניטרית נוספת תהיה מוצדקת בקרוב, אלא אם הנתונים שיגיעו יצביעו על התחזקות רצינית ובת-קיימא בקצב ההתאששות הכלכלית", לשון הפרוטוקולים שפורסמו אמש.

"עדיין קיים סיכוי של 100% שהכלכלה הגלובלית תיכנס למיתון ארוך", אמר הכלכלן הפסימי מארק פאבר. "כאשר בחונים את הכלכלות המרכזיות - אירופה, ארה"ב, סין והשווקים המתעוררים, כל מה שניתן לראות זה האטה. אירופה כבר נמצאת במיתון וגרמניה אומנם צומחת אך בקצב איטי מאוד, כך שסביר להניח שגם היא תיכנס למיתון בקרוב".

באירופה, ממשיכים המשקיעים לקוות גם להקלה כמותית מצד הבנק המרכזי האירופי (ECB), לאחר דיווחים של ה"דר שפיגל" ו"הטלגרף" כי הבנק המרכזי צפוי להציב רף עליון למרווחי האג"ח הממשלתיות באירופה - קרי, לבצע רכישות אג"ח ממשלתיות במידה והרף יחצה.

ב-CNBC דווח הערב כי ספרד מנהלת מו"מ עם מעצבי המדיניות של גוש האירו, בנוגע לתנאים שיהיה עליה למלא כדי לקבל חבילת חילוץ בהיקף מלא. לפי הדיווח, החילוץ יתמקד בשני שלבים. בשלב הראשון, קרן החילוץ האירופית תרכוש אג"ח בהנפקות הראשוניות, ולאחר מכן ה-ECB יתערב גם בשוק המשני. כל זאת, במטרה להוריד את עלויות המימון של המדינה הקורסת.

גם יוון תופסת כותרות ביבשת, בעודה מנסה לדחות מעט את קיצוצים ממשלתיים של כ-12 מיליארד אירו, לשנת 2016 (במקום 2014). לאחר שפגש אתמול בראש ועידת שרי האוצר של גוש האירו ז'אן-קלוד יונקר, צפוי ראש הממשלה היווני אנטוניס סמארס לפגוש מחר בקנצלרית גרמניה מרקל, ובשבת בנשיא צרפת פרנסואה הולנד. (סיטי: מתי תצא יוון מגוש האירו?)

ובחזרה לארה"ב, שם התפרסמו היום ב-15:30 (שעוננו) התביעות השבועיות לדמי אבטלה, אשר רשמו עלייה של 4,000 בשבוע החולף לרמה של 372 אלף לעומת צפי לכ-365 אלף תביעות שבועיות, ולעומת 368 אלף תביעות בשבוע החולף. הממוצע ה-4 שבועי עלה ב-3,750 תביעות לרמה של 368 אלף תביעות.

ב-17:00 התפרסם נתון מכירות הבתים החדשים, שהסתכם ב-372 אלף יחידות לעומת צפי לכ-363 אלף יח"ד, ולעומת 350 אלף יח"ד בחודש שעבר.

דוחות חלשים ל-HP; אפל ופייסבוק תופסות כותרות

חברת HP דיווחה אמש לאחר נעילת המסחר על תוצאותיה הפיננסיות לרבעון השני של 2012, וכהמשך לחולשה הכללית בסקטור המחשוב בעולם, היא מציגה תוצאות חלשות יחסית, אך טובות יותר מהצפי בשורה התחתונה. HP מדווחת על הכנסות של 29.67 מיליארד דולר, לעומת הצפי שעמד על 30.19 מיליארד דולר. בשורה התחתונה מדווחת החברה על רווח נקי של דולר למניה - מעל הציפיות שעמדו על 98 סנט למניה, ועם זאת עדיין נפילה של כ-10% מהרבעון המקביל אשתקד.

פייסבוק המשיכה לתפוס כותרות. לאחר שנודע כי פטר ת'יל, אחד הדירקטורים בענקית הרשת החברתית, הרוויח יותר ממיליארד דולר ממכירת מניות החברה, דווח אתמול כי גם דסטין מוסקוביץ', אחד ממייסדיה - מכר כ-450 אלף מניות של החברה בשבוע החולף, אשר שוות כ-8.7 מיליון דולר.

אפל המשיכה לרכז עניין לאחר ששברה את "שיא העולם" במהלך השבוע והפכה להיות החברה עם השווי שוק הגדול בהיסטוריה. ביום שני סיימה החברה את יום המסחר עם שווי שוק עצום של 623.5 מיליארד דולר - כאמור השווי שוק הגדול ביותר אי-פעם.

אלון USA דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני 2012. בשורה התחתונה דיווחה החברה כי הרווח הנקי גדל ב-214% לכ-41 מיליון דולר.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]