"גלובס" מציג: אפליקציות לחופשה מושלמת ונטולת תקלות

הסמארטפון מתגלה כיעיל גם בחו"ל ■ "גלובס" מסמן אפליקציות המאפשרות בקלות ובפשטות להזמין את בית-המלון הבא, למצוא מידע לגבי הטיסה ועוד

הסמארטפון, הידיד הטוב של האדם גם בחו"ל, מתגלה כיעיל באמצעות האפליקציות השונות. חלק מהאפליקציות האלה מאפשרות בקלות ובפשטות להזמין את בית-המלון הבא, בעודכם שרועים על שפת הבריכה. חלקן משמשות כסוכן נסיעות צמוד וכוללות את כל המידע הנדרש לטיסה.

"גלובס" מציג אפליקציות שימושיות לחופשה מושלמת ונטולת תקלות.

Agoda - טובים באסיה

Agoda היא אפליקציה הזמנת בתי-מלון המתמחה באזור אסיה. היא פופולרית מאוד בקרב מטיילים ישראלים באזור תאילנד, מה שאומר שהסיכוי גבוה מאוד שנופשים מהארץ ימלאו את אותם בתי-מלון.

* שירותים: האפליקציה מאפשרת הזמנת חדרים או מתן ביקורות על בית-המלון ומעניקה למשתמשיה נקודות המתורגמות להנחה בהזמנות הבאות.

* ממשק: ממשק נקי ונטול אופציות מסובכות. עמוד הבית מציע כברירת מחדל חיפוש בתי-מלון באזור בו נמצא המשתמש. התוצאות מספקות חיווי מהיר על המחיר ההתחלתי של החדרים ואת הציון של המשתמשים ברשת הביקורות של החברה.

* חסרונות: אין גרסת אייפד, רק אפליקציה זהה באייפון ובאנדרואיד. הגיור בעברית בממשק נעשה לפעמים בצורה גרועה, כאשר המשפטים מבולגנים בגלל העברית והאנגלית.

אגודה
 אגודה

Hotels.com - רק בתי-מלון

אחד האתרים המוכרים להזמנת בתי-מלון הוא Hotels.com שמחזיק גם אפליקציה סלולרית לאנדרואיד ולאייפד. בהוטלס מדגישים מאוד שהם חברה המתמחה רק בתחום הזה, והם אינם מתפרסים לתחומים נוספים.

* שירותים: האפליקציה מאפשרת למצוא בקלות בתי-מלון בקרבת מקום, מבצעים, תמונות וביקורות של גולשים ששהו במקום. המחירים באפליקציה מופיעים בשקלים.

* ממשק: אפליקציית האייפד בנויה בצורה נוחה מאוד, עם הצגה מיידית של בתי-מלון ודילים לאזור שבו נמצא המשתמש. בעוד שגרסת האייפד והאייפון דומות מאוד בממשק שלהן, גרסת האנדרואיד נותנת את אותם שירותים, אבל הממשק שלה יחסית מיושן ופחות נעים לשימוש.

* חסרונות: מחירי הוטלס. קום ברוב המקרים שבדקנו היו יקרים יותר מחלק מהמתחרים ובעיקר מאלה של אקספדיה. ממשק האפליקציה לא גויר לעברית.

הוטלס
 הוטלס

Booking.com - ממשק בעברית

אפליקציית Booking.com פופולרית מאוד אצל הישראליים, בעיקר בגלל שהיא מציעה ממשק בעברית באייפד ובאייפון (ולא באנדרואיד).

* שירותים: בוקינג עוסקת רק בהזמנת בתי-מלון ומתמחה בכך. האפליקציה מתורגמת לשפות רבות, כאשר היא כוללת גם רשת פנימית לביקורות בתי-מלון של גולשים.

* ממשק: גרסת האייפד קיבלה ממשק מאוד אוורירי, לעומת גרסת האנדרואיד הקיימת בטלפונים בגרסה קצת דחוסה. האפליקציה שומרת ברשימה את בתי-המלון האחרונים שנצפו או שהוזמנו דרכה.

* חסרונות: התקשינו מאוד למצוא אופציה לחיפוש בתי-מלון על-פי שם, כאשר האפשרות הייתה לחפש לפי סדר האל"ף-בי"ת או לפי פופולריות וכמות הכוכבים. כמו כן, האפליקציות לאפל ולאנדרואיד לא הציעו חיווי מחירים בשקלים, לעומת גרסת דפדפן האינטרנט, שמאפשרת זאת.

בוקינג
 בוקינג

Expedia - מחירים זולים

אחד הגופים הגדולים היום ברשת להזמנת חופשות, בתי-מלון וטיסות היא אקספדיה (Expedia) שהוקמה על-ידי מיקרוסופט כחברת תוכנה והפכה במשך השנים לחברה עצמאית.

* שירותים: אקספדיה חולשת על כל התחומים בעולמות החופשות, ואפשר להשכיר דרכה גם מכונית ואפילו שיט תענוגות. גודלה העצום הוביל לכך שגם באפליקציות מתחרות בתי-המלון מוזמנים דרכה, כאשר הלקוח בכלל לא יודע שהספק הוא אקספדיה. ברוב המקרים, באקספדיה תמצאו את המחירים הזולים בין האפליקציות המתחרות.

אפליקציית האייפד או האנדרואיד פונה רק לעולם בתי-המלון. השירותים הנוספים נמצאים באתר האינטרנט. מלבד זה, אקספדיה מציעה תוכנית נקודות להטבות כספיות.

* ממשק: מבנה האפליקציה שונה בין גרסאות האנדרואיד והאייפון לזו שבאייפד, באייפד ניתן לצפות בתמונות רבות של כל בית-מלון בצורה נוחה יותר מזו שבסמארטפונים.

בכל עמוד, מפורטים שירותי המלון, כולל עלויות חיבור לאינטרנט והסעות לשדה התעופה, לצד ביקורות גולשים.

* חסרונות: לאספקדיה אין אתר מקומי, גיור של הממשק לעברית או תצוגת מחיר בשקלים. מצד שני, זה לא אמור להפריע לקהל המקומי להזמין ממנה, כאשר היא גם מאפשרת הזמנת בתי-מלון בארץ.

אקספדיה
 אקספדיה

WorldMate - טיסה ללא נייר

WorldMate היא לא האפליקציה הראשונה שחושבים עליה להזמנת בתי-מלון, אבל היא עושה את החיים למאוד קלים למשתמשיה.

* שירותים: WorldMate היא אפליקציה המספקת את רוב השירותים שמטייל צריך בשהות שלו בחו"ל ואפילו שהוא מתארגן לטיסה. יש אפשרות להזמין חדר בבית-מלון, להשכיר רכב כולל השוואה בין מספר סוכנויות, הפנייה לשירות לימוזינות וגם התראות על מצב הטיסה למשתמשי זהב. 3 חודשי זהב ניתנים בחינם בכל פעם למזמינים דרך האפליקציה.

WorldMate גם מחליפה את כל הניירת של אישורי בתי-המלון והטיסות, כאשר היא מאפשרת שליחה של מייל האישור (משירות אחר) לאפליקציה הזו, להצגת כל הפרטים הרלוונטיים בצורה נוחה מהטלפון.

* ממשק: הממשק קל מאוד לשימוש ומאפשר בדקות בודדות לבצע את ההזמנה בנוחות, כאשר המשתמש גם מקבל עדכונים על מבצעים עדכניים.

* חסרונות: ספק בתי-המלון כרגע בשירות הוא אקספדיה (בעבר הוטלס.קום), המספק מחירים זהים לאלה שמוצעים דרכו. החיסרון קשור למטיילים מתמידים שלא יקבלו את הנקודות בתוכנית הנאמנות של אקספדיה דרך האפליקציה הזו. יכולת ההזמנה קיימת רק בגרסאות האייפון והאנדרואיד ולא באייפד. כמו כן, הממשק לא גויר לעברית.

וורלד
 וורלד

TripCase - עדכונים בזמן אמת

האפליקציה המתקדמת, בבעלות ענקית הטכנולוגיה העולמית sabre, מאפשרת לנהל את הנסיעה מא'-ת' ובקרוב מאוד ניתן יהיה להזמין גם את בית-המלון דרכה. היתרון הגדול שלה הוא שמרגע שההזמנה לטיסה או לנופש בוצעה (גם באינטרנט) - היא מוזנת אוטומטית לאנדרואיד או לאייפון.

* שירותים: TripCase היא החוליה המקשרת בין הנוסע ובין סוכן הנסיעות: היא מודיעה בזמן אמת על כל שינוי בהזמנה מעיכוב בטיסה ועד שינוי שער ההמראה (לרוב עוד לפני שמערכות המידע בשדה התעופה מעדכנות בלוחות הזמנים), היא מציעה טיסות אלטרנטיביות (במקרה של איחור), מאפשרת לשגר מייל לבן משפחה או לנהג מונית על שינויים ועל לוח הזמנים, מעדכנת על מצב התנועה, שערי חילופין, כוללת דוח הוצאות מובנה ומאפשרת לעדכן את פרטי הנסיעה ברשתות החברתיות. ניתן לבצע צ'ק-אין דרך האפליקציה, בשלב זה אצל רוב חברות התעופה האמריקאיות.

* ממשק: קל, יעיל ונוח לשימוש, זהה בגרסת האנדרואיד והאייפון.

* חסרונות: נכון להיום לא ניתן לבצע הזמנה און-ליין, אין ממשק בעברית לאפליקציה בשונה מאתר האינטרנט של טריפקייס. אין גרסת אייפד.

טריפ
 טריפ