ג'ינג'ר מגייסת 5.4 מיליון דולר מהמיליארדר לי קה שינג

ג'ינג'ר מפתחת טכנולוגיה לתיקון טעויות כתיב וטעויות דקדוק באנגלית

המיליארדר לי קה שינג, שנסוג מהעסקה לרכישת פרטנר מאילן בן דב, ממשיך להשקיע בחברות סטארט-אפ בישראל. קרן ההון סיכון של קה שינג, הוריזון ונצ'רס, תשקיע 5.4 מיליון דולר בחברת ג'ינג'ר שמפתחת טכנולוגיה לתיקון טעויות כתיב וטעויות דקדוק באנגלית.

מדובר בגיוס השני של ג'ינג'ר תוך חצי שנה. בחודש פברואר גייסה החברה 6.3 מיליון דולר מקרן ההשקעות של שלמה קליש, Vaizra Investments. ג'ינג'ר, שהוקמה בשנת 2007 על-ידי יעל קרוב ובעלה אבנר זנגביל, גייסה במצטבר סכום של כ-21 מיליון דולר. בחברה השקיעו, בין השאר, Darya Ventures, יוני חפץ וזוהר גילון. ג'ינג'ר נבחרה לאחת מחברות הסטארט-אפ המבטיחות של "גלובס" לשנים 2011/2 והיא מעסיקה כיום 50 עובדים.

"הגיוס הנוכחי ישמש לפיתוח מוצרים נוספים" אומרת קרוב. "אנחנו מפתחים את המוצר לתחום המובייל, בו המשתמש יוכל לדבר בשפה טבעית לאפליקציה בטלפון ואז הוא יקבל הכתבה של המשפט בצורה יותר מדויקת ביחס לטכנולוגיות אחרות. אנחנו רוצים גם להרחיב את סל המוצרים שלנו".

קרוב לא הסכימה לגלות לאיזו פלטפורמה סלולרית מיועדת האפליקציה (אפל, גוגל או מיקרוסופט) ולאילו שווקים היא מיועדת. עם זאת, היא מספרת שהמוצרים של החברה אמורים להוות 'עוזר אישי' למתקשים באנגלית, במובייל ובמחשב. התוכנה של ג'ינג'ר תאפשר להיעזר בתוכנית אימונים אישית לטובת שיפור השליטה באנגלית.

בדרך ליפן ולקוריאה

ההשקעה של קה שינג אמורה לסייע לג'ינג'ר להיכנס ליפן ולקוריאה. "מדובר בשוק מאוד משמעותי עבורנו וזו הסיבה שהקרן של קה שינג מאוד אסטרטגית בשביל ג'ינג'ר", אומרת קרוב.

בעבר אמרה קרוב לגלובס ש"יש בעולם כמיליארד אנשים שמתקשרים באנגלית יום יום, אך היא אינה שפת האם שלהם. יש עוד כמיליארד אנשים שלומדים אנגלית. אנחנו פונים אל הפלח הראשון, לאלה שיש להם שליטה בשפה אך הם רוצים או צריכים לשפר אותה".

הקרן של קה שינג השיקה בעבר בישראל בחברות כמו Waze שמפתחת תוכנת ניווט לסלולרי, אונאבו שמציעה אפליקציה לחסכון בתעבורת נתונים בסלולרי ומג'יסטו שמציעה אפליקציה לעריכת סרטוני וידיאו באופן אוטומטי בסלולר.

ההשקעות של לי קה שינג
 ההשקעות של לי קה שינג