שטייניץ יגביל עמלות הביטוח המשכנתה ל-20% עד 2015

לפי התקנות, אשר יכנסו לתוקף ב-1 בינואר 2013, לא יעלה שיעור העמלה בעת מכירת ביטוח דירה לצורך המשכנתה, על כ-20% מהפרמיה ■ עודד שריג: "המהלך יאפשר המשך הוזלת הביטוח על הדירות"

שר האוצר שטייניץ, חתם היום (א') על תקנות המגבילות את עמלות ביטוח המשכנתה.

לפי התקנות החדשות, אשר יכנסו לתוקף ב-1 בינואר 2013, שיעור העמלה בעת מכירת ביטוח דירה לצורך המשכנתה, לא יעלה על 20% מהפרמיה. הגבלה זו תביא להוזלה בגובה הפרמיה של הביטוח שמשלמים מרבית נוטלי המשכנתאות, בגובה של עשרות שקלים.

כיום, נוטלי המשכנתאות בישראל נדרשים לרוב לבטח את הדירה המשמשת כבטוחה למשכנתה. כאשר נמכרת פוליסת דירה על ידי סוכנות ביטוח שבבעלות בנק למשכנתאות, כוללת הפרמיה עמלה גבוהה אשר בחלק מהמקרים עולה על 40% מסך הפרמיה שמשלם המבוטח. קביעת תקרה לשיעור העמלות נועדה להוזיל את הפרמיה שמשלם המבוטח.

התקנות קובעות תקופת מעבר כך שבשנת 2013 שיעור העמלה לא יעלה על 30%, בשנת 2014 לא יעלה על 25% ובשנת 2015 ואילך יוגבל ל-20%. עלות הביטוח צפויה לרדת כבר בשנת 2013 בעשרות שקלים ובשנת 2015 ההערכה היא כי הפרמיה תוזל ביותר ממאה שקלים.

המפקח על הביטוח במשרד האוצר, פועל משנת 2003 להוזלת מחירי ביטוח הדירה לנוטלי המשכנתאות.

סגן שר האוצר, ח"כ יצחק כהן, אמר בהמשך למהלך כי "מדובר במהלך צרכני אשר יוביל להוזלת עלות המשכנתאות. התקנות יגרמו לכך שעמלות ביטוח הדירה יהיו דומות לאלו הנהוגות בענפי ביטוח אחרים".

המפקח על הביטוח, פרופ' עודד שריג, אמר כי "הגבלת העמלות תאפשר את המשך הוזלת תעריפי ביטוח הדירה לנוטלי משכנתאות מבלי לפגוע באיכות ביטוח המשנה".