פרטנר: לכפות על הוט לבצע ניסוי ברשת שלה

ל"גלובס" נודע שפרטנר פנתה למשרד התקשורת והודיעה שבכוונתה להגיש בקשה לעריכת ניסוי על גבי הרשת של הוט במודל של פירוק למקטעים

מתחממת הגזרה בין פרטנר והוט: פרטנר מבקשת לכפות על הוט לערוך ניסוי על הרשת שלה, בניגוד לעמדתה. ל"גלובס" נודע שפרטנר פנתה למשרד התקשורת והודיעה שבכוונתה להגיש בקשה לעריכת ניסוי על גבי הרשת של הוט במודל של פירוק למקטעים, כלומר התחברות למרכיב רשת של הוט (CMTS) ודרכו להתחבר לנסיינים ולספק להם שירותי אינטרנט טלפוניה וטלוויזיה.

הבקשה של פרטנר מופנית למשרד התקשורת לאחר שחשה כי הוט מסרבת לדון עמה על ההסדרים במסגרת הקמתו של שוק סיטונאי חדש, במסגרתו מחויבת הוט לאפשר למתחרים נגישות ושימוש בתשתיותיה.

הוט טוענת כי פירוק למקטעים על גבי רשת כבלים לא נוסה באף מדינה ולכן המודל היחיד שניתן לספק לטובת מתחרים הוא המודל הקיים היום ובו היא מבצעת את כל הפעולות של חיבור הלקוח למתחרה ולו אין שום נגישות לרשת. בדיונים המתקיימים בפורום ההנדסי במשרד התקשורת בעניין הסדרי השוק הסיטונאי, הוט הוציאה את עצמה למעשה מהדיון והיא משתתפת סבילה בו.

ההחלטה של הוט לדחות את הדיון על אופן השימוש ברשת שלה מעורר כעס רב בסלקום ובפרטנר וגם במשרד התקשורת, משום שמדובר בהחלטה שנוגדת את מדיניות המשרד. כרגע המשרד מטפל בהסדרים של השוק הסיטונאי שיחול על בזק, אבל אין בכוונתו להפסיק לטפל בשוק הסיטונאי שיחול גם על הוט.

לגלובס נודע כי חברת פרטנר שכרה איש הנדסה בכיר שפיתח עבורה את הפתרון שיאפשר למתחרים להשתמש ברשת הוט. הפתרון הוצג למשרד התקשורת ועל פניו הוא נראה ישים הנדסית.

בהוט חוששים שהניסוי ולאחריו השירות של מתחרים, תוך נגישות פיסית לרשת שלה, עשוי לגרום לבעיות טכניות שיפגעו בלקוחותיה. בפרטנר אומרים כי מדובר בחששות שווא וסותרים את עמדתה של הוט שאין מודל תחרותי שבו מתחרה חוכר רכיבי רשת ומביאים כדוגמא את הולנד שבה הדבר מתבצע.

ברקע הדברים נציין כי פרטנר וסלקום מעוניינות להיכנס לעולם הטלוויזיה שבו הוט מהווה מונופול כך שהיחסים בין הקבוצות מתוחים ממילא, ובמיוחד על רקע העובדה שהוט נכנסה לתחום הסלולר.