נעילה שלילית באירופה; "ברננקי ימשיך לספק תמיכה לשוק"

בעולם ממתינים בדריכות לפסגת הבנקאים הבכירים בג'קסון הול בסוף השבוע ולהצהרות או לרמזים שיצאו, או שלא יצאו, ממנה ■ נתוני התמ"ג בארה"ב הצביעו על צמיחה מהירה ברבעון השני מכפי שהוערך ■ דרגי: "המשבר באירופה דורש צעדים יוצאי דופן"

בורסות אירופה ננעלו היום (ד') בירידות שערים, לאחר פרסום נתוני התמ"ג בארה"ב וכאשר בעולם ממתינים בדריכות לפסגת הבנקאים הבכירים בג'קסון הול בסוף השבוע ולהצהרות או לרמזים שיצאו, או שלא יצאו, ממנה - לגבי הקלה כמותית בוול סטריט. זאת, בעוד באירופה יצא יו"ר ה-ECB מריו דרגי בהצהרות מעודדות נוספות, אשר מגבירות את תקוות המשקיעים למהלך של רכישות אג"ח ממשלתיות מצד הבנק המרכזי האירופי.

בזירה האירופאית, חוזרת ספרד לכותרות - לאחר שאתמול מסר שר האוצר הספרדי, לואיס דה-גואינדוס, כי ממשלתו עשויה לבקש כ-60 מיליארד אירו, או כ-75 מיליארד דולר, עבור חילוץ המערכת הבנקאית שלה - לאחר שכבר אושרה לה חבילת חילוץ בהיקף של עד 100 מיליארד אירו על ידי שרי האוצר של גוש האירו. בתוך כך, היום פורסם כי כלכלת ספרד התכווצה בכ-0.4% ברבעון השני של השנה לעומת הרבעון הראשון ובכ-1.3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

ובאירופה בכלל, מנסים המשקיעים להעריך כיצד יפעל הבנק המרכזי האירופי לריסון המשבר. זאת לאחר שאמש חשף ה"וול סטריט ג'ורנל" כי ה-ECB יציב לאג"ח הממשלתיות קצרות-הטווח באירופה "תקרת תשואה" גמישה (ולא קבועה), מבלי להתחייב לתקרת תשואה קבועה אשר תהווה סיכון מהותי לעלויות החוב של הממשלות.

בתוך כך, כתב הבוקר יו"ר הבנק המרכזי האירופי (ECB) מריו דרגי בטור דעה אישי במגזין הגרמני "דה צייט" (Die Zeit), כי הוא סבור שעל ה-ECB לנקוט ב"צעדים יוצאי דופן" בזמנים אלה, בכדי להבטיח את ריסון משבר החובות הריבוניים הפוקד את אירופה מזה שנתיים וחצי.

מחכים לברננקי

ברקע, ממשיכים בשוק לקוות כי יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי, ירמוז על הקלה כמותית נוספת בארה"ב, בנאומו בג'קסון הול בסוף השבוע. בתוך כך, היום פורסם האומדן השני לצמיחת התמ"ג ברבעון השני של שנת 2012 בארה"ב - אשר הצביע על צמיחה בקצב של 1.7%. מדובר בנתון שעומד בציפיות, והוא גבוה מהאומדן הראשון שעמד על 1.5%.

מניית לוריאל רשמה ירידה חדה לאחר שיצרנית מוצרי הטיפוח וההגיינה דיווחה כי הרווח התפעולי בחצי הראשון של השנה עלה ל-1.9 מיליארד אירו, נמוך בכ-2% מצפי האנליסטים.

נעילה מעורבת באסיה

באסיה הסתיים היום המסחר במגמה מעורבת, במקביל למסחר מעורב בחוזים העתידיים בוול סטריט בציפייה מתמשכת להקלה כמותית מטעם הרשויות בסין.

"ברננקי לא צפוי לצאת בהכרזות כלשהן בסוף השבוע אבל הוא ימשיך לתמוך בשווקים בכך שיחזור על דבריו מהחודשים האחרונים שהפדרל ריזרב יפעל אם התנאים ימשיכו להדרדר", מעריך אנגוס גלסקי, מנהל השקעות בסידני.

ליאו ליידון מבית ההשקעות פייננשל פוקוס בארה"ב, אמר בראיון לאתר הפיננסי מרקט ווטש כי כעת, לאחר שמדד ה-S&P500 עבר את הרמות של האביב האחרון (1,422 נקודות), המטרה החדשה היא של כל הזמנים - אליו יגיע המדד לפני הבחירות בנובמבר.

"אנחנו עולים לאט לאט", אמר ליידון. "נראה שאנשים מאוד פסימיים, אבל השוק, תאמינו או לא, היה בשבוע שעבר בשיאים שלא נראו מאז 2008". ליידון המשיך ואמר כי "אם נוכל לעלות 150 נקודות מאפריל עד אוגוסט, מה נוכל לעשות מאוגוסט עד נובמבר? האם זה אפשרי שנעשה עוד 150 נקודות? אם כן, זה ייקח אותנו ל-1,575 נקודות, ותאמינו או לא, זה יהיה שיא כל הזמנים".

במניות של חברות הכרייה נרשמו ירידות. נציין את Fortescue Metals ואת ריו טינטו. מניית LG Electronics זינקה בסיאול על רקע פרסום סקירה אוהדת של אנליסט.

[לטבלת ישראליות בעולם][לבורסות בעולם]