נעילה חיובית בוול סטריט לאור נתוני התמ"ג וספר הבז'

באירופה: מתגבר החשש מבקשת סיוע חיצוני של ספרד ■ הצמיחה לרבעון השני עומדת על 1.7% באומדן השני ■ ספר הבז': שיפור הדרגתי בחודשים יולי-אוגוסט ■ יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי ינאם בג'קסון הול בסוף השבוע

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות קלות, על רקע נתוני צמיחת התמ"ג שהצביעו על שיפור לעומת האומדן הראשון וספר הבז' שתומך בסנטינמט החיובי, ובצל החשש המתגבר מהחרפה במשבר החוב באירופה (חילוץ מלא של ספרד, ולחלופין פרישתה של יוון מגוש האירו בחודש הקרוב).

בזירה האירופאית, חוזרת ספרד לכותרות - לאחר שהשבוע מסר שר האוצר הספרדי, לואיס דה-גואינדוס, כי ממשלתו עשויה לבקש כ-60 מיליארד אירו, או כ-75 מיליארד דולר, עבור חילוץ המערכת הבנקאית שלה - לאחר שכבר אושרה לה חבילת חילוץ בהיקף של עד 100 מיליארד אירו על ידי שרי האוצר של גוש האירו. בתוך כך, אתמול פורסם כי כלכלת ספרד התכווצה בכ-0.4% ברבעון השני של השנה לעומת הרבעון הראשון ובכ-1.3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

ובאירופה בכלל, מנסים המשקיעים להעריך כיצד יפעל הבנק המרכזי האירופי לריסון המשבר. זאת לאחר שהשבוע חשף ה"וול סטריט ג'ורנל" כי ה-ECB יציב לאג"ח הממשלתיות קצרות-הטווח באירופה "תקרת תשואה" גמישה (ולא קבועה), מבלי להתחייב לתקרת תשואה קבועה אשר תהווה סיכון מהותי לעלויות החוב של הממשלות.

ממשיכים לחכות לג'קסון הול

"כולם מתרגשים יתר על המידה בשוק בגלל הציפייה להקלה כמותית", אמרה קרולין הכט, מנהלת השקעות בקומרצבנק. "כל הציפיות לגבי ההקלה הכמותית תמכו לגמרי בשוק ובגוש האירו, אולם אנו סבורים שה-ECB והפדרל ריזרב יאכזבו".

בארה"ב, ממתינים המשקיעים ליום חמישי - אז ייפתח אחד הכנסים הכלכליים החשובים השנה - כנס הבנקאות בג'קסון הול. לפי הערכות, אם יו"ר ה'פד' ברננקי יכריז על סבב נוסף של רכישות אג"ח (QE3), או צעדים מרחיבים אחרים, יהיה זה במהלך נאום שיישא במהלך הכנס. (לסיפור המלא)

מעבר לציפיות לכנס בג'קסון הול בסוף השבוע, התמקדו המשקיעים בנתוני המאקרו, ובראשם האומדן השני לצמיחת התמ"ג ברבעון השני של שנת 2012, אשר הצביע על צמיחה בקצב של 1.7%. מדובר בנתון שעומד בציפיות, והוא גבוה מהאומדן הראשון שעמד על 1.5%. ברבעון הראשון צמח המשק האמריקני בשיעור של 1.9% בשיעור שנתי.

מדד מכירות הבתים בהמתנה, המציין חתימה על חוזים לפני מכירה, עלה בחודש יולי בכ-2.4% ל-101.7 נקודות לעומת 99.3 ביוני. מדובר בנתון גבוה בהרבה מעל הצפי שעמד על כ-1.1%, לאחר ירידה של 1.4% בחודש החולף. מדובר בשיא מאז חודש אפריל 2010.

ב-17:30 פורסם נתון מלאי הנפט ומוצריו, שעלה ב-3.8 מיליון חביות בשבוע החולף, בעוד ב-21:00 יתפרסם ספר הבז' של הפדרל ריזרב - אשר יציג את אומדן הצמיחה בכ-12 מחוזות נבחרים של הבנק המרכזי.

עוד פורסם היום ספר הבז', שהצביע על כך שהפעילות הכלכלית המשיכה להתרחב בהדרגה בחודשים יולי-אוגוסט. מדובר בניסוח חיובי מזה שנראה בספר הבז' של חודש יוני-יולי, אשר הראה כי הצמיחה האטה בשלושה מתוך 12 מחוזות הפדרל ריזרב בארה"ב, כאשר מדובר היה בהחרפה של ההאטה, בהשוואה לדיווח הקודם. בדוח הקודם הניסוח היה כי הכלכלה מתאוששת בקצב "מתון עד בינוני". הדוח, המבוסס על מידע שנאסף לפני ה-20 באוגוסט, הראה כי שישה מחוזות של ה'פד' צמחו ב"מתינות" ושלושה בקצב "בינוני". בפילדלפיה וריצ'מונד הייתה צמיחה איטית בפעילות הכלכלית, בעוד בבוסטון הייתה האטה.

אפל וסמסונג במוקד

אפל וסמסונג המשיכו לרכז עניין לאחר שנפסק כי סמסונג העתיקה מהראשונה 6 פטנטים שונים ועליה לשלם לענקית הטכנולוגיה פיצוי של יותר ממיליארד דולר. כעת, הגישה השבוע אפל לבית המשפט בקשה ובה היא דורשת לאסור מכירה בארה"ב של 8 סמארטפונים שסמסונג מייצרת. (לסיפור המלא)

טאואר עמדה במוקד לאחר שבית ההשקעות אופנהיימר העניק למניה המלצת "תשואת יתר" והצמיד לה מחיר יעד של 12 דולר, מחיר הגבוה בכ-70% ממחירה בשוק.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]