למה פוטין יישאר בקרמלין? 58 מטוסים, 20 בתים ו-4 יאכטות

דוח שפורסם על ידי האופוזיציה ברוסיה מפרט את עושרו של נשיא רוסיה ומציין כי הסיבה שפוטין רק מחזק את מעמדו היא אווירת היוקרה אליה התרגל

הביקורת כלפי נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, מתגברת בעולם וברוסיה עצמה בתקופה האחרונה, גם לאור "משחקי הכסאות" שערכו פוטין וראש ממשלתו, דימיטרי מדבדב, בתפקידיהם. נראה שפוטין וצמרת הממשל הרוסי, אשר שולטים באומה אדירה בעלת מסורת ארוכת שנים, "מעט" מנותקים מהעם.

דוח שפורסם אתמול (ג') על ידי מנהיג האופוזיציה ברוסיה בוריס נמצוב מראה בדיוק עד כמה גדול הפער בין מי שמשווה לצארים הגדולים של רוסיה לבין מיליוני רוסים שחיים בעוני. הדוח, שנקרא בציניות "חיים של עבד נרצע", מונה את נכסיו של פוטין, ביניהם 58 מטוסים והליקופטרים, 20 בתים, ו-11 שעוני יד ששווים לבדם פי כמה ממשכורתו של הנשיא.

שם הדוח נגזר מדבריו של פוטין, שאמר פעם כי "לשלוט ברוסיה זה כמו להיות עבד נרצע". רשימת הנכסים, שכוללת גם 4 יאכטות ומספר ארמונות, מסבירה, לטענת מתנגדיו, את הסיבה שבשמה הוא מסרב לעזוב את תפקידו.

"אחת הסיבות המרכזיות ביותר שבגללן ולדימיר פוטין מסרב למסור את הכוח שלו היא אווירת העושר והיוקרה לה הוא התרגל", כתבו מחברי הדוח. "במדינה בה יותר מ-20 מיליון בני אדם בקושי גומרים את החודש, החיים המפוארים של הנשיא מהווים אתגר גס וציני לחברה. אנחנו לא מסוגלים להשלים עם זה".

הקרמלין, שמצייר את פוטין בן ה-59 כאדם בעל טעם פשוט, לא הגיב על העניין.