האוצר מתכנן להעלות את שווי השימוש ברכבי ליסינג במסגרת חוק ההסדרים לשנת 2013, ולהכניס לתוכו את מרכיב הדלק. זאת, בשל העלייה במחירי הדלק. ההערכה היא כי המהלך יכניס מאות מיליוני שקלים לקופת האוצר.
בראיון ל"גלובס" סיפק ד"ר מיכאל שראל, הממונה על הכנסות המדינה באוצר, רמז ברור על המהלך. כאשר נשאל שראל על השימוש הנרחב בליסינג ועל כך שהשיטה הקיימת למעשה "מתמרצת" את מקבלי הרכב הצמוד לבזבז דלק, ענה: "זה נכון בטווח הקצר, אבל לא בטווח הארוך. בעבר כבר היו שינויים במיסוי שהוכנסו על מנת לשקף את העלות האמיתית של הרכב. אני מניח שאם נראה שמחירי הדלק ימשיכו לעלות ונגלה ששווי ההטבה עולה כתוצאה מכך, סביר להניח שנראה שינויים בהתאם בשווי ההטבה הזקופה על רכב צמוד".
בענף הרכב מעריכים כי מהלך כזה ייתקל בהתנגדות רחבה מצד הארגונים הגדולים, המעסיקים ואף מצד חברי הכנסת, שבעבר בלמו כמה מהלכים להעלאת שווי השימוש. כיום יש בישראל כ-220 אלף מקבלי רכב צמוד, שנהנים מהטבת דלק חופשי או לכל היותר מוגבל לכמות נסועה כפולה מזו של משתמש ברכב פרטי.
נזכיר כי שווי השימוש ברכבי ליסינג כבר הוכפל בשנת 2009 בתום מהלך שנמשך מספר שנים.
מקור בכיר בהתאחדות התעשיינים הביע היום (ד') התנגדות חריפה לכוונות האוצר להעלות את שווי השימוש ברכב צמוד ולהכניס לתוכו את מרכיב הדלק. המקור אומר כי מדובר בכפל מס - מצד אחד המיסוי הכבד על דלק, שאותו נדרשים לשלם המעסיקים, ומצד שני מיסוי נוסף על השימוש בדלק, שאותו רוצה האוצר להשית כעת על מקבלי הרכב צמוד.
יו"ר ארגון הליסינג, מוני בר, מסר כי "זה פשוט אבסורד. הליסינג יצר מהפכה חברתית בכך שאיפשר לאנשים לצאת מהמרכז, למצוא דיור בפריפריה ולהמשיך ולעבוד במרכז. והנה דווקא כאשר המדינה עצמה זועקת שהיא רוצה למצוא פתרונות לדיור, היא פוגעת באפשרות למצוא דיור הרחק מהמרכז ולהמשיך לעבוד בו. במקום לעודד אנשים למצוא דיור הרחק מהמרכז, המהלך הזה יחייב אנשים להישאר ולגור במרכז הארץ ללא פתרונות דיור".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.