מנכ"לים בארה"ב: צופים שיפור בכלכלה לאחר הבחירות

שני שליש מן ממנכ"לי החברות הבינלאומיות הציבוריות וכמעט 60% מבעלי העסקים הקטנים בארה"ב חוזים צמיחה מצומצמת בכלכלה הבינלאומית החל ב-2013

רוב מנכ"לי התאגידים הבינלאומיים ובעלי העסקים הקטנים בארה"ב מציינים שחוסר האמון בתחזית לזמן הקרוב, גורם להם לצפות לשיפורים ב-2013 ואחריה בכלכלה, בעסקים וביצירת מקומות תעסוקה - זאת על פי דוח המנכ"לים 2012 שערכה הבורסה של ניו יורק.

כעת, בשנתו השמינית של הדו"ח, הוא משקף את נקודת המבט של מובילי עולם העסקים על מצב העסקים הקטנים בארה"ב וכן בנוגע להשפעת הבחירות הקרבות בארה"ב על צמיחת העסקים והכלכלה, התעסוקה, הגרעון, המסים והמדיניות הציבורית.

לפי הדוח, שני שליש מן ממנכ"לי החברות הבינלאומיות הציבוריות וכמעט 60% מבעלי העסקים הקטנים בארה"ב חוזים צמיחה מצומצמת בכלכלה הבינלאומית החל מ-2013.

עוד לפי הדוח: 64% מן החברות הציבוריות מתכוונות להוסיף משרות ב-2013, כמעט פי 2 מן השיעור של העסקים הקטנים בארה"ב המתכוונים לעשות כך. רבים מהם לא מצפים לצמיחה או להצעת משרות חדשות השנה או בשנה הבאה.

כמו כן, לקראת הבחירות בארה"ב, רוב הנשאלים אומרים כי ההפחתה במסים, הגרעון, הרגולציה והזכאויות להטבות, יעוררו את צמיחת הכלכלה והתעסוקה.

דוח המנכ"לים השנתי של NYSE Euronext, שנערך ביולי האחרון על ידי ORC International (חברה למחקרי שוק גלובאליים) ומתפרסם בשיתוף עם FOX Business, משקף את תובנות קבוצה מגוונת בת 340 מנכ"לי חברות הנסחרות בבורסות של NYSE Euronext מ-26 מדינות ושל 285 בעלי עסקים קטנים בארה"ב.

"למנהיגים העסקיים בארה"ב ומסביב לעולם יש דאגות משמעותיות, אך הם בעלי אופטימיות זהירה. באשר לתחזיותיהם לגבי הכלכלה, עסקיהם ויצירת מקומות העבודה לשנים הבאות", אומר דאנקן נידראואר, מנכ"ל הבורסה של ניו יורק.

"עמיתיי ואנוכי אסירי תודה למספר השיא של המשתתפים בסקר השנה, הכולל תובנות יקרות ערך ממובילי העולם העסקי הגלובלי ולראשונה מקהילית העסקים הקטנים והיזמות האמריקאית. כאשר אנו קרבים לבחירות האמריקאיות, מנהיגי העולם העסקי ממוקדים בכלכלה ובמשרות ומבקשים מעושי המדיניות לספק יותר ודאות באשר לנטלי המס והרגולציה".