נעילה חיובית במרבית בורסות אירופה לאור הרפורמה בספרד

שיעור האבטלה בגוש האירו נותר יציב ברמה של 11.3% ביולי ■ ספרד הכריזה על רפורמות חדשות בסקטור הבנקאות ■ ברננקי אכזב את המשקיעים

יום המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ו') בעליות במרבית הבורסות, על אף האכזבה מדבריו של יו"ר ה'פד' ברננקי, ועל רקע הרפורמה החדשה במגזר הבנקאות בספרד. היום דווח כי שיעור האבטלה בגוש האירו נותר יציב ברמה של 11.3% ביולי ואילו האינפלציה עלתה ל-2.6% באוגוסט (12 חודשים אחרונים) לעומת 2.4% ביולי.

העיתון הספרדי אל מונדו דיווח היום כי הקנצלרית אנגלה מרקל ביקשה ביום רביעי מראש ממשלת איטליה מריו מונטי לעכב בקשת חילוץ של איטליה ממוסדות בינלאומיים. מרקל צפויה לבקש גם מראש ממשלת ספרד לעכב בקשה של ספרד לסיוע בפגישתם הצפויה בשבוע הבא.

יו"ר ה'פד' בן ברננקי לא סיפק לשוק את מה שציפה לו בכנס הבנקאות בג'קסון הול. ברננקי אמר בנאומו כי הקפאון בשוק העבודה וההתאוששות האיטית של כלכלת ארה"ב מהווים דאגה גדולה, והוסיף כי הוא פתוח לשימוש נוסף של כלי ההקלה הכמותית, אך לא הכריז על השקה של תוכנית כזו. ברננקי ציין כי הכלכלה יכולה לעמוד בעלויות של תוכנית שכזו, ואמר כי היא "סיפקה תמיכה רצינית" להתאוששות בעבר. עוד אמר ברננקי כי קצב ההתאוששות כעת הוא פושר וכי מצב הכלכלה רחוק מלספק. "תוך התחשבות בחוסר הודאות ובגבולות של כלי המדיניות שלנו, הפדרל ריזרב יספק עוד הרחבה במקרה הצורך על מנת לקדם התאוששות כלכלית חזקה יותר ושיפור מתמיד בתנאי שוק העבודה, תוך שמירה על יציבות מחירים", כך דברי יו"ר ה'פד'.

באירופה דווח היום כי שיעור האבטלה בגוש האירו נותר יציב ברמה של 11.3% ביולי ואילו האינפלציה עלתה ל-2.6% באוגוסט (12 חודשים אחרונים) לעומת 2.4% ביולי.

ממשלת ספרד אישרה היום שורה של רפורמות פיננסיות במטרה להאיץ את הרפורמה בסקטור הבנקאות הנמצא בסכנת קריסה בשל משבר הנדל"ן במדינה. העניין העיקרי במסגרת הרפורמות הללו הוא הקמת בנק חדש שאמור להכשל מראש - הוא יוקם בנובמבר-דצמבר למשך 10-15 שנה וימשוך את כל הנכסים ה"רעילים" של הבנקים במדינה.

בבורסות אסיה הסתיים היום המסחר בירידות שערים.

בזירת המאקרו, היום דווח כי כלכלת הודו צמחה ב-5.5% ברבעון השני, מעל הציפיות של כלכלנים שעמדו על צמיחה של 5.2%. ברבעון הקודם נרשמה צמיחה של 5.3% בכלכלת הודו.

"השווקים תקועים בטווח מסחר צר וזה כנראה יימשך כך עד שקובעי המדיניות באירופה ובארה"ב יחליטו לפעול", אומר Michael Gavin מברקליס קפיטל. החלטות עשויות להתקבל בימים או בשבועות הקרובים.

ירידות חדות נרשמו במניות שארפ , ניקון, סוזוקי מוטור והונדה מוטור בטוקיו.