וול סטריט ננעלה בעליות שערים לאחר נאומו של יו"ר ה'פד'

יו"ר ה'פד' ברננקי לא הכריז על השקה של סבב הקלה כמותית נוסף, והמשיך עם המנטרה הקבועה: "נתערב במקרה הצורך" ■ מאקרו: סנטימנט הצרכנים הפתיע ■ סמסונג זכתה במשפט מול אפל ביפן ■ פייסבוק המשיכה לצלול

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות שערים על רקע נאומו של יו"ר ה'פד' ברננקי בכנס הבנקאות בג'קסון הול, בו ציין כי נכון לעכשיו לא תושק תוכנית חדשה להקלה כמותית על ידי הבנק. עם זאת, הוא אמר כי הריבית האפסית צפויה להמשך עד 2015 וכי נשקלת התערבות מוניטרית של הבנק.

"השווקים אוהבים את הרעיון שברננקי מגרה אותנו עם כך ש'הדלת עדיין פתוחה'", אומר טוד שונברגר מבלאקביי, "אבל קונים הזהרו - זוהי בועת ברננקי. ה'פד' כנראה ימשיך עם אותה גישה בפגישה הבאה, והשווקים הולכים להתאכזב".

יו"ר ה'פד' בן ברננקי לא סיפק לשוק את מה שציפה לו בכנס הבנקאות בג'קסון הול. ברננקי אמר בנאומו כי הקפאון בשוק העבודה וההתאוששות האיטית של כלכלת ארה"ב מהווים דאגה גדולה, והוסיף כי הוא פתוח לשימוש נוסף של כלי ההקלה הכמותית, אך לא הכריז על השקה של תוכנית כזו.

ברננקי ציין כי הכלכלה יכולה לעמוד בעלויות של תוכנית שכזו, ואמר כי היא "סיפקה תמיכה רצינית" להתאוששות בעבר. עוד אמר ברננקי כי קצב ההתאוששות כעת הוא פושר וכי מצב הכלכלה רחוק מלספק. "תוך התחשבות בחוסר הודאות ובגבולות של כלי המדיניות שלנו, הפדרל ריזרב יספק עוד הרחבה במקרה הצורך על מנת לקדם התאוששות כלכלית חזקה יותר ושיפור מתמיד בתנאי שוק העבודה, תוך שמירה על יציבות מחירים", כך דברי יו"ר ה'פד'.

העיתון הספרדי אל מונדו דיווח היום כי הקנצלרית אנגלה מרקל ביקשה ביום רביעי מראש ממשלת איטליה מריו מונטי לעכב בקשת חילוץ של איטליה ממוסדות בינלאומיים. מרקל צפויה לבקש גם מראש ממשלת ספרד לעכב בקשה של ספרד לסיוע בפגישתם הצפויה בשבוע הבא.

הכלכלן פיטר שיף, שנבואות הזעם שלו שחורות לא פחות מאלה של נוריאל רוביני, טוען כי כלכלת ארה"ב נמצאת על סף קריסה שתהיה גרועה מזו של 2008, וגם אם יו"ר פדראל ריזרב, בן ברנאנקי, ינקוט יזמת QE3, הצעד יחליש את הדולר ורק ידחה את יום הדין שממתין לארה"ב מעבר לפינה.

בראיון לאתר יאהו פייננס אומר שיף, כי כל צעד שיעשה ה'פד' ייתן אולי תנופה "מלאכותית" לכלכלה, וילבה תקוות שווא במשקיעים, אבל, "בסופו של דבר, המדיניות של ברנאנקי תחולל בארה"ב משבר חוב ריבוני בנוסח יוון שבו הדולר יצלול בעוד שהמחירים לצרכנים ושערי הריבית ינסקו".

מאקרו: מדד מנהלי הרכש והזמנות ממפעלים

בזירת המאקרו, התפרסם נתון מדד מנהלי הרכש לאיזור שיקגו, שהראה כי הפעילות הכלכלית באזור הייתה מעט חלשה מהצפי, כשהמדד הציג קריאה של 53 נקודות לעומת 53.7 נקודות כפי שהיה צפוי.

עוד התפרסם הנתון הסופי של מדד סנטימנט הצרכנים של אונ' מישיגן לאוגוסט, אשר טיפס ל-74.3 נקודות, לעומת 72.3 נקודות ביולי. מדובר בנתון גבוה מעט מהצפי שעמד של 74 נקודות.

סמסונג זוכה במשפט מול אפל

בית משפט ביפן קבע היום כי סמסונג אלקטרוניקס לא הפרה פטנטים של אפל . בית המשפט המחוזי בטוקיו אף קבע שאפל צריכה לשלם את כל הוצאות המשפט. מדובר בפסיקה הפוכה כמעט לגמרי לזו של בית המשפט האמריקני מסוף השבוע שעבר. חבר המושבעים במשפט שניהלה אפל בארה"ב קבע כי סמסונג הפרה מספר פטנטים של אפל והעתיקה מספר מאפיינים הקיימים באייפון ובאייפד, ולכן חייבה לשלם לאפל סכום של 1.05 מיליארד דולר.

מניית אמפל המשיכה לרכז עניין לאחר שצנחה אתמול בעקבות הבקשה להכריז על פשיטת רגל (צ'פטר 11).

חברת אלביט הדמיה בשליטתו של איש העסקים מוטי זיסר סיכמה אתמול את הרבעון השני של 2012 עם הפסד של 132 מיליון שקל לעומת רווח של 14 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה מסכמת את הרבעון גם עם ירידה בהכנסות, שהסתכמו ב-231 מיליון שקל, לעומת 241 מיליון שקל ברבעון הקודם.

בנק אוף אמריקה הוריד היום את מחיר היעד שלו למניית פייסבוק ל-23 דולר מ-35 דולר בהמלצה קודמת, והמניה הגיעה לשפל.