מריל לינץ' חותכים מחיר היעד של פייסבוק; המניה צונחת

אנליסט מריל לינץ' ג'סטין פוסט מתמחר היום את המניה ב-23 דולר, לעומת ההמלצה הקודמת שעמדה על 35 דולר ■ BMO קפיטל: מחיר יעד של 15 דולר למניה בלבד

ביצועי מניית פייסבוק ממשיכים לאכזב, והאנליסטים לא נשארים חייבים. מניית הרשת החברתית צונחת היום במסחר בוול סטריט לאחר מספר הורדות מחיר שביצעו היום כלכלנים.

אנליסט מריל לינץ' ג'סטין פוסט מתמחר היום את המניה ב-23 דולר, לעומת ההמלצה הקודמת שעמדה על 35 דולר, ואומר כי "לפייסבוק יש מספר תאריכי תפוגה למניות הנעולות שלה בשנה הקרובה, ופעילות המכירות בפעם האחרונה, באוגוסט, הצביעה על הסיכון בלחץ המכירות העתידיות. ב-14/11 משתחררות 40% מהמניות לשוק, ואנחנו לא צופים מומנטום של קנייה עד דצמבר".

271 מיליון מניות השתחררו לפני כשבועיים לשוק, ויותר מ-1.3 מיליארד מניות נוספות צפויות להפוך להיות פנויות לפני סוף השנה. ב-14 בנובמבר צפוי להשתחרר המלאי הגדול ביותר - 1.2 מיליארד מניות - שמוחזקות ברובן על-ידי עובדי פייסבוק בעבר ובהווה.

בית ההשקעות סטיפל ניקולאס מאמין שהערכת השווי של פייסבוק נכונה ושהיוזמות הנוכחיות של החברה עשויות להניב צמיחה בהכנסות של 5.7 מיליארד דולר. עם זאת, בשל הגידול הצפוי במספר המניות, היא ממשיכה עם המלצת "החזק" ומחיר יעד של 16 דולר למניה.

BMO קפיטל אף הגדילו לעשות וחתכו את מחיר היעד ל-15 דולר למניה לעומת המלצה קודמת שעמדה על 25 דולר למניה.