מינהל מקרקעי ישראל ועיריית ערד מקדמים בימים אלה תכנית לפיתוח ושדרוג הכניסה לעיר. התכנית, שאושרה לאחרונה בוועדה המקומית ומוגשת כעת לאישור הוועדה המחוזית, כוללת אזור תעשייה ותוספת של צמודי קרקע לשכונת מגורים קיימת.
מדובר בתכנית המתייחסת לשטח כ-670 דונם ומציעה תכנון מחדש לאזור הכניסה לעיר שיכלול 175 דונם לתעשייה לא מזהמת ו-40 אלף מ"ר למרכז תחבורה ובו תחנת רכבת, שטחי מסחר, משרדים, תעסוקה והיי-טק.
במקביל, מתוכננת גם תוספת בינוי למטרת מגורים בהמשך לשכונת נעורים הקיימת בעיר הכוללת היום 128 יחידות דיור. מדובר על 40 מגרשים אותם ישווק המינהל מצפון מזרח לכביש 31 המחבר בין העיר לצומת שוקת.
במינהל מספרים כי "מדובר על שיווק של 40 מגרשים בשטח ממוצע של כ-400 מ"ר למגרש המאפשר בנייה של עד שתי קומות".
מתכנן מחוז דרום במינהל מקרקעי ישראל, חגי סלע: "התכנית תתן תנופה לעיר ערד. העבודות להרחבתו של כביש 31 המחבר בין צומת שוקת לערד והמשך סלילת כביש 6 דרומה יחד עם חיבור ערד למסילת הרכבת הארצית יהפכו את העיר בשנים הקרובות ליעד אטרקטיבי. תכנית הכניסה לעיר תיתן פתרונות תעסוקה לאלו שגרים בעיר ולאלה הרוצים להצטרף".
התכנית בניהול חברה מתכננת בוכמן-קורן-הורביץ והמתכנן אדריכל דב קורן. מרכז התחבורה העתידי ותחנת הרכבת מתוכננים בשיתוף עם רכבת ישראל ומע"צ.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.