נעילה מעורבת באחד העם; בזן עלתה 3.1%, בבילון 4.5%

מתיחות שיא בקרב משקיעי הכשרה אנרגיה ומודיעין ■ עליות קלות באירופה ■ החוזים על מדדי וול סטריט נסחרים בירידות קלות ■ סאגת אי.די.בי מגיעה לבית המשפט ■ המחזור נותר נמוך והסתכם בכ-724 מיליון שקל

יום המסחר בבורסה באחד העם (ד') נחתם היום במגמה מעורבת כאשר מרבית המדדים ננעלו כמעט ללא שינוי. זאת, לאחר סגירה מעורבת בניו יורק אמש ועל רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה היום, כאשר המשקיעים מצפים בדריכות לצעדים מוניטארים נוספים של הבנקים המרכזיים באירופה ובארה"ב. החוזים על מדדי וול סטריט נסחרים בירידות קלות. המחזורים נותרו נמוכים גם היום והסתכמו בכ-724 מיליון שקל.

"לא יכול להיות שמחזור המסחר בתל אביב נמוך מהמחזור של חברת טבע לבדה ב-2010 - שוק ההון בתל אביב מת. היום אנחנו משלמים את המחיר על היציאה מהשווקים המתפתחים - משקיעים זרים לא נמצאים פה - אני מאוד פסימי לשנתיים-שלוש הקרובות", כך אמר היום (ד') חיים ישראל, מנהל השקעות בבנק אוף אמריקה מריל לינץ' בפאנל אנליסטים שנערך בכנס Best Pratice של פורום CFO שמתקיים באילת.

אורי הרשקוביץ, מנהל שותף בקרן ספרה הצטרף ואמר: "המצב של הבורסה נובע מהיעדר יד מכוונת ואוזלת יד של הממשלה, שמסתכלת על הבורסה כחיה עצמאית שמנהלת את עצמה ולא צריך להתערב בה. הממשלה צריכה להבין ששוק ההון הוא דרך להזרים כספים. יש לנו התרחבות פיסקלית שלא מגיעה לעסקים, שנתקעת בבנקים, שמוחקים הפסדים בנדל"ן".

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול במגמה מעורבת, על רקע האכזבה ממדד מנהלי הרכש לחודש אוגוסט, ולאחר שהמשקיעים חזרו מחופשת הלייבור דיי. בארה"ב ממתינים כעת להתפתחויות מהותיות מאירופה לאור דבריו של יו"ר ה-ECB , לאחר שסוכנות מודי'ס הורידה את תחזית הדירוג לאיחוד האירופי, ומתגבר החשש מחילוץ מלא של ספרד.

בתל-אביב הסתיים אתמול יום המסחר בירידות שערים. נתונים חדשים הצביעו על התייבשות הבורסה וירידה של 40% במחזורי המסחר, שנותרו נמוכים גם אתמול והסתכמו בכ-773 מיליון שקל בלבד.

שני בכירים בבנק המרכזי האירופי מחזקים את השמועות שהתרוצצו בימים האחרונים בנוגע לתוכנית של נשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי לטיפול במשבר החוב, כך מדווחת סוכנות הידיעות "בלומברג". על פי אותם בכירים, התוכנית של דרגי תכלול רכישת אגרות חוב של עד 3 שנים של מדינות שמתקשות לגייס הון.

סאגת אי.די.בי הגיעה לבית המשפט

נוחי דנקנר ומחזיקי האג"ח של אי.די.בי הגיעו לביהמ"ש, במה שעשוי להתברר כתחילתו של כדור שלג בקונצרן הגדול בישראל. כפי שפורסם ב"גלובס" אתמול, מחזיקי האג"ח של אי.די.בי מבקשים לעצור את התשלומים של החברה. כך עולה מבקשה ל"סעד זמני" שהגישו היום עורכי הדין נועם שרון ונדב וייסמן ממשרד מיתר ליקוורניק גבע ולשם ברנדויין. החברה שכרה את שירותיו של עו"ד רם כספי מול מחזיקי האג"ח.

מחזיקי סדרות האג"ח של אי.די.בי מלבד סדרה ב' הסכימו עם נציג החברה בבית המשפט, עו"ד רם כספי, כי התשלום בהיקף של 35 מיליון שקל שאמור היה לעבוד מחר למחזיקי סדרה ב' יבוצע לחשבון נאמנות שיפתח למטרה זו. החברה ובעלי האג"ח ינהלו מו"מ במשך 21 יום לאחר ההפקדה. (לסיפור המלא)

מניות הנדל"ן ריכזו עניין. אתמול דיווחנו כי בנק ישראל לא צפוי להטיל מגבלות נוספות על שוק המשכנתאות בטווח הקצר. משיחות עם גורמים בבנק המרכזי עולה כי בבנק ישראל מעדיפים בשלב זה להמתין עם הטלת מגבלות נוספות ומייחסים את הזינוק החד בהיקף המשכנתאות בחודש האחרון (6 מיליארד שקל) לעליית המע"מ ב-1%. רכישות שבוצעו לפני שעליית המע"מ נכנסה לתוקפה היו יכולות להניב חיסכון של עד 25 אלף שקל. נציין את שיכון ובינוי ואזורים.

חברות הסלולר הוותיקות מצליחות להשיב מלחמה להוט מובייל: בחודש אוגוסט האחרון הגיע היקף הנטישה של לקוחות הוט מובייל ל-27% מהמנויים המתניידים לחברה - כך עולה מנתונים מדויקים שהגיעו ל"גלובס" על היקפי הגיוס והנטישה. להוט מובייל יש כיום כ-300 אלף מנויים. הנטישה היא ברובה ממנויים שהצטרפו בחודש אוגוסט, וחלקה מסך כל המנויים שהצטרפו עד כה. נציין את הוט , סלקום ופרטנר .

פרטנר, אגב, פתחה את היום עם פער חיובי של כ-3.3%. בהתאם לדברים שאמרו מקורבים של אילן בן דב ל"גלובס" לפני כשבוע, סאני וסקיילקס שלחו אתמול מכתב להאצ'יסון ולקרן לי קא שינג מכתב בתגובה לביטול עסקת הרכש של סאני, במסגרתו הן דחו באופן נחרץ את תוקף הודעת הביטול ואת כל טענות הרוכשות הכלולות בה. במכתב ציינו החברות שבשליטת אילן בן דב כי הודעת ביטול זו מהווה הפרה יסודית של הסכם הרכישה על ידי הרוכשות ולפיכך הסכם הרכישה עודנו בתוקף והרוכשות נדרשות לקיים את כל התחייבויותיהן על פיו.

קבוצת דלק תרשום רווח של כ-153 מיליון שקל בדוחות הרבעון השלישי לאחר שאמש מכרה כ-3 מיליון מניות של החברה הבת דלק US . המניות, 5.05% מההון של החברה, נמכרו למוסד פיננסי זר בסכום של 76.05 מיליון דולר לאחר תשלום עמלת ביצוע. כלומר במחיר של כ-25.5 דולר למניה.

דריכות בשוק ההון לקראת ההודעה של השותפים בקידוח "מירה" על תוצאות הקידוח: ההודעה שתתפרסם במהלך הימים הקרובים צפויה להבהיר אם ההערכות שלפיהן הקידוח נכשל - היו נכונות. כזכור, "גלובס" חשף בחודש שעבר כי בשכבת המטרה המקורית של הקידוח לא נמצאו סימני גז משמעותיים. בימים האחרונים נרשמה תנודתיות גבוהה מאוד במניות הכשרה אנרגיה ומודיעין שצפויה להימשך כנראה גם היום.

פלוריסטם המשיכה לרכז עניין על רקע סיקור למניה מדש ברוקראז', שהעניק לה אתמול המלצת "קנייה" במחיר יעד של 7.8 דולרים.

גם טאואר ריכזה עניין אתמול לאחר החוזה שחתמה עם וישיי-סיליקוניקס (Vishay Siliconix), כאשר בדש יוצאים היום בהמלצה חמה על המניה - ומעניקים לה מחיר יעד של 15 דולר, המשקף פרמיה של 90%.

מלאנוקס עמדה במוקד, לאחר שבדויטשה בנק העניקו אתמול לחברה המלצת "קנייה" ומחיר יעד ל-12 חודשים הקרובים של 140 דולר.