"ארה"ב במיתון, שוקי המניות ייכנסו ל'עידן הקרח' בקרוב"

אנליסט בסוסייטה ג'נרל, אלברט אדווארדס, באגרת למשקיעים: הרווחים בדעיכה, שוקי המניות צפויים להיכנס ל"עידן הקרח" שיאופיין בפעילות מועטה ותנודתיות נמוכה מאוד

כלכלת ארה"ב כבר גלשה למיתון ושוקי המניות צפויים להיכנס ל"עידן הקרח" שיאופיין בפעילות מועטה ותנודתיות נמוכה מאוד. כך אומר אנליסט בסוסייטה ג'נרל, אלברט אדווארדס (Albert Edwards).

תקוות שהפדרל ריזרב ישיק תוכנית הרחבה כמותית שלישית (QE3) וההודעה של נגיד ה-ECB מריו דרגי בשבוע שעבר דחפו את שוקי המניות קדימה לאחרונה אולם קצב הגידול ברווחי החברות דווקא נמצא בדעיכה.

הפד עדיין מהסס אם ומתי להציג תוכנית QE3 אולם דרגי פועל ובשבוע שעבר הציג למעשה את ה"בזוקה" שהמשקיעים חיכו לה - פעולה גדולה ללא הגבלת זמן לייצב את שוקי האג"ח. התוכנית החדשה נקראת MOT. "נקנה אגרות חוב ממשלתיות בטווח זמן פקיעה של 1-3 שנים. אנחנו נחליט מתי להתחיל ומתי לסיים את התוכנית ומה יהיה היקפה. נדאג לשקיפות מלאה ונפרסם את הרכישות שלנו מידי חודש", אמר דרגי במסיבת העיתונאים.

"אנחנו נעשה כל מה שנדרש, בתוך גבולות המנדט שלנו, בכדי לייצב את כלכלת גוש האירו. והתכנית שהכרזנו עליה היום היא בגבולות המנדט שלנו", אמר דרגי.

"אני מאמין שהרגל השלישית של עידן הקרח הזה בשוקי המניות תגיע בקרוב. כדי שהשוק הדובי המחזורי הזה יסתיים המשקיעים חייבים להגיע למצב של יאוש ולזנוח כל תקווה, אחרת לפיטת הדוב תוציא מהם בכוח את זה. צריך לשכוח מהעידן של תשואות דו ספרתיות", אומר אדווארדס באיגרת למשקיעים.

גם משקיעים ידועים אחרים, כמו ביל גרוס, הזהירו לאחרונה כי העידן של תשואות דו ספרתיות שנתיות בשווקים חלף ולא ישוב בקרוב.

גרוס אמר לאחרונה כי "המשקיעים ייאלצו להתרגל לתשואה של 3%-3.5% מדיווידנדים של חברות בעלות שווי שוק גדול ו-3% משוק האג"ח. כן, תנודתיות נמוכה זה משעמם, אבל אולי בראייה קדימה על המשקיעים להתרגל לזה ולשים לב שהם משלמים עמלות נמוכות ומנהלים את הסיכון בהתאם לגיל שלהם".