ארגוני המחאה, עמותת הגורם האנושי ותנועת 'הצרכנים' (חרם הקוטג') פנו אל מנכ"ל יוניליוור העולמית, פאול פאולמן, בבקשה כי חברת יוניליוור תחזור בה מהחלטתה לבצע עליית מחירים גורפת בשוק הישראלי.
במכתב ששלחו אל פאולמן, כותבים איציק אלרוב ואסף קוזובסקי: "אנו קוראים לכם להתעשת ולקחת שליטה על המצב. אנו מבקשים כי תורו ליוניליוור הישראלית למשוך את איום העלאת המחירים מעל ראשו של הצרכן הישראלי. איננו מסוגלים לספוג את עליית המחירים הזו, ואנו דורשים שהנהלת יוניליוור תתערב ותנהג כפי שהצהירה שתעשה במדינות אחרות כמו ספרד, ותוריד את מחירי מותגיה גם כאן".
נזכיר כי אמש (א') שלחה חברת יוניליוור מחירון חדש לרשתות המזון, ממנו עולה כי בכוונת החברה לבצע עליית מחירים גורפת כמעט בכל המוצרים שהיא משווקת, בשיעור של 3%-15%. במרבית המוצרים מדובר בהתייקרות של 5%-6%.
ברשימת ההתייקרויות ניתן למצוא את דגני הבוקר תלמה, כריות, עוגי ועוד, מרקים ואבקות מרק, רטבים, מיונז תלמה ומיוקל, קונפיטורות, חמאת בוטנים סקיפי, מרככי כביסה בדין, סבוני דאב, מוצרי הניקיון סיף ואקונומיקה, תה ליפטון ותה ארל גריי, חטיפים מלוחים, עזרי אפייה, קצפת צמחית, פתית, פריכיות ועוד.
בהתייחס לעליית מחירי הסחורות בעולם כותבים אלרוב וקוזונובסקי: "זה תירוץ מגוחך! לא רק בגלל העובדה שלאחרונה פורסמו ידיעות על כך שמחירי המותגים שלכם דווקא ירדו בשווקים אירופים רבים, אלא גם בגלל שכאשר מחירי הסחורות בעולם ירדו, הציבור הישראלי לא נהנה מהוזלה דומה".
עוד נכתב במכתב: "בדיקה מטעמנו גילתה כי מחירם של מותגים אותם אתם משווקים בארצנו גבוה בכ-200% ממחירם בבריטניה. בדיקה מקיפה יותר של העיתונות הישראלית גילתה הפרשים העומדים על 33% ועד 283% אל מול מותגים זהים בממלכה המאוחדת, כשההפרש תמיד נמצא לרעת הציבור הישראלי".
יצוין כי תנאי הכרחי לעליית המחירים הוא אישורן של רשתות השיווק, כאשר לפי שעה אף אחת מהן אינה יוצאת בגלוי נגד ההתייקרות. רשתות השיווק חוו שחיקה בריווחיות, ולכן עליית מחירים עשויה לשרת אותן.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.