המחאה נגד עליית המחירים של חברת יוניליוור עוברת לפסים מעשיים: עמותת "הגורם האנושי" החליטה לפתוח בפעולות מחאה נגד חברת יוניליוור, ופתחה לפני רגעים אחדים דף בפייסבוק תחת הכותרת: "מראים ליוניליוור שאנחנו רציניים".
"חברים, הגיע הזמן שנצא לרחובות ונאותת ליוניליוור שהחגיגה על חשבוננו נגמרה! מחר (יום חמישי 13 לספטמבר) אנו יוצאים לצעדה ראשונה בעיר רמת-גן. צעדות נוספות יתרחשו בכל הערים הגדולות במרכז ומחוצה לה", נכתב בדף הפייסבוק.
בכוונת חברי הקבוצה לחלק פלאיירים הקוראים לצרכנים לשלוח ליוניליוור מסר באמצעות סל הקניות - ולהעדיף את רכישת המוצרים החלופיים למוצריה של יוניליוור.
"יהיה רצף של פעולות בכל הערים הגדולות, במיוחד בתקופת הקניות לחג. חשוב שיבינו שיש מוצרים ישראליים של יצרנים קטנים שהם איכותיים ונמכרים במחירי סבירים, וזה יתמוך בכלכלה, כי אז תהיה תחרות. צריך לייצר אלטרנטיבה במדף למוצרים של החברות העושקות שמתעמרות בצרכן", אומר אסף קוזובסקי, אחד המארגנים.
איציק אלרוב, יוזם חרם הקוטג', שהצטרף ליוזמה החדשה, אומר: "מאז המחאה שתנועת הצרכנים מובילה ביוקר המחיה, אף חברה לא העזה להעלות מחירים. יוניליוור מתנדבת לקפוץ לאמבטיה הרותחת ולצנן אותה.
"יוניליוור העולמית משווה את מצבה של אירופה לאינדונזיה ופועלת להורדת מחירים באירופה, לא מטוב-לב ופילנתרופיה אלא מהבנה עמוקה שהורדת המחירים דווקא תשמור על הרווחיות. כי כשהמחיר יורד - הביקוש עולה, ואילו כאן בישראל יש 'אי של יציבות' במרכאות.
"כשהמצב הכלכלי של האזרחים מתדרדר, כשאנשים נשלחים לעברי פי פחת, חברת תלמה-יוניליוור מחליטה לייקר מאות מוצרים כמתנה לציבור לקוחותיה לקראת השנה החדשה. אם יוניליוור תעלה מחירים, אין סיבה שמוצריה יעברו את מפתן דלת ביתנו".
במקביל נפתחו עוד יוזמות ברשת הקוראות להחרים את יוניליוור תחת הכותרות "חרם על יוניליוור" ו-מחרימים את יוניליוור", שם נכתב: "התייקרויות הן כמו כדור שלג. חברה אחת שמייקרת את מוצריה - מביאה בעקבותיה עוד ועוד חברות שייקרו גם הן את מוצריהן. בואו ונעצור את הכדור הזה עכשיו, כשהוא קטן".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.